برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

برای خرید دوچرخه بانوان باید چه نکاتی را درنظربگیریم؟

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

امروزه در بین محصولات برخی از برندهای مطرح دوچرخه سازی، دوچرخه هایی مخصوص بانوان را نیز می بینید. شاید از خود بپرسید که آیا نیازاست بانوان دوچرخه ای متفاوت از آقایان را سوار شوند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آناتومی بدن خانم ها و آقایان با هم متفاوت است از این رو نیز برای راحتی بیشتر خانم ها دوچرخه هایی براساس استخوان بندی آنها طراحی شده است. برای خرید دوچرخه بانوان باید اطلاعاتی را در این باره داشته باشید. درادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

تفاوت دوچرخه بانوان و آقایان در چیست؟

اگر از نظر ظاهری متوجه تفاوت دوچرخه بانوان و آقایان نشده اید، درادامه مهم ترین این تفاوت ها را با هم مرورمی کنیم.

هندسه طراحی

از مهم ترین تفاوت های بین دوچرخه بانوان و آقایان می توان به هندسه طراحی آن اشاره کرد. دقت داشته باشید عموما خانم ها قد کوتاهتری نسبت به آقایان دارند از این رو نیز دوچرخه انتخابی برای آنها نیز ارتفاع کمتری دارد. از طرف دیگر برای اینکه بانوان دسترسی راحتتری به فرمان داشته باشند، طول این دوچرخه نیز نسبت به مدل های آقایان کمتر است.

کرپی فرمان

کرپی درواقع همان محل اتصال فرمان به دو شاخ دوچرخه است که میزان ارتفاع آن تاثیر بسیارخوبی را روی رکاب زدن افراد دارد. کرپی به کاررفته در دوچرخه بانوان از نوع قابل تغییر انتخاب می شود.

زین

از دیگر تفاوت هایی که بین دوچرخه بانوان و دوچرخه آقایان وجوددارد، می توان به زین دوچرخه اشاره کرد. زینی که برای دوچرخه بانوان انتخاب می شود، پهنای بیشتری دارد و در ارتقاع کمتری نسبت به مدل های معمولی قرارمی گیرد.

دستگیره

دقت داشته باشید در صورت اینکه خانم ها به صورت طولانی مدت از دوچرخه آقایان استفاده می کنند، دچار درد در بخش شانه هایشان خواهندشد. درواقع از آنجایی که شانه بانوان نسبت به آقایان ظریف تر است باید دستگیره ها به مرکز فرمان نزدیکتر باشد تا رکاب زدن برای خانم ها راحتتر شود.

اهرم ترمز

اهرم ترمز نیز در دوچرخه بانوان متفاوت از آقایان است. از آنجایی که معمولا خانم ها دستان کوچکتری دارند، باید اهرم ترمز انتخابی آنها نیز کوچکتر باشد تا استفاده از آن برای بانوان راحتتر شود.

این موارد جز مهم ترین تفاوت دوچرخه بانوان و آقایان است که در رکاب زدن های طولانی مدت کار خانم ها را بسیارراحتتر خواهدکرد.

راهنمای خرید دوچرخه بانوان

اگر قصد خرید دوچرخه بانوان را دارید، باید بدانید که برای یک خرید درست باید اطلاعات کافی را در این حوزه داشته باشید. درادامه نکاتی که برای خرید دوچرخه بانوان به کارتان می آید را مرورمی کنیم.

نوع نیاز فرد

دقت داشته باشید شما می توانید دوچرخه بانوان را نیز در مدل های متنوعی در بازار مشاهده کنید. ازجمله این دوچرخه ها می توان به دوچرخه کورسی، دوچرخه شهری، دوچرخه کوهستان و ... اشاره کرد. از این رو نیز بسته به محیطی که می خواهید در آن دوچرخه سواری کنید، باید هریک از انواع این دوچرخه بانوان را انتخاب و خریداری کنید.

میزان بودجه

امروزه برندهای ایرانی و خارجی بسیارزیادی در زمینه تولید دوچرخه فعالیت دارند. مسلما برخی از برندهای مشهورتر محصولات خود را با قیمت بالاتری نیز عرضه می کنند. پس قبل از خرید دوچرخه بانوان بهتراست ابتدا میزان بودجه خود را در این حوزه معین کنید. با اینکار می توانید به راحتی دوچرخه موردنظر خود را انتخاب کنید.

ما در برلیانس دوچرخه بانوان را از برندهای متنوعی عرضه می کنیم که شما می توانید بسته به بودجه ای که در اختیار دارید، هریک از این برندها را انتخاب کرده و برای خرید از آنها اقدام کنید.

سایز دوچرخه

برای خرید دوچرخه بانوان قبل از هر چیز باید بررسی کنید که چه سایزی برای شما مناسب است. دقت داشته باشید در صورت اینکه دوچرخه انتخابی شما سایز مناسبی نداشته باشد، کنترل کردن آن هم برای شما سخت می شود و حتی مشکلات جسمی زیادی را نیز برای شما به همراه خواهدداشت. از این رو نیز می توانید با استفاده از جدول سایزبندی براساس قدتان بهترین سایز دوچرخه را برای خود انتخاب کنید.

دوچرخه سایز 26

وزن دوچرخه

برای خرید دوچرخه بانوان لازم است وزن این دوچرخه را نیز به خوبی درنظربگیرید. بهترین دوچرخه مدل هایی است که کمترین میزان وزن را دارند و کنترل کردن آنها برای دوچرخه سوار کار بسیارراحت تری است. از متداول ترین و ارزان ترین متریالی که در ساخت دوچرخه به کارمی رود، می توان به آلمینیوم اشاره کرد. این متریال در عین قیمت مناسب، وزن بسیارکمی دارد از این رو نیز گزینه مناسبی برای دوچرخه بانوان به شمار می رود.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم