برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

راهنمای خرید دوچرخه جاده

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن

امروزه دوچرخه ها در سبک های متفاوتی عرضه می شوند که هریک از آنها برای استفاده در محیط خاصی طراحی شده اند. شما می توانید بسته به نیازی که دارید هریک از انواع این دوچرخه را انتخاب کرده و خریداری کنید. از انواع دوچرخه های موجود در بازار که برای رکاب زدن های طولانی مدت مورداستفاده قرارمی گیرد،دوچرخه جاده می باشد. درواقع می توان گفت دوچرخه سواری در جاده ها می تواند تاثیر بسیارزیادی را روی تناسب اندام جسمانی شما داشته باشد. از این رو نیز می توانید بخشی از روز را به همراه دوستانتان در مسیرهای طولانی مدت رکاب بزنید. برای خرید دوچرخه جاده باید اطلاعات کافی را درباره این محصول داشته باشید تا بتوانید ساعت ها بدون هیچ مشکلی رکاب بزنید.

دوچرخه جاده چیست؟

دوچرخه جاده یکی از انواع دوچرخه هایی است که برای تردد در جاده های طولانی مورداستفاده قرارمی گیرد. این دوچرخه برای استفاده در جاده های آسفالت طراحی شده است که رانندگی با آن بسیارراحت است.

فرمان این دوچرخه به صورتی طراحی شده است که دوچرخه سوار حالت خمیده ای در حین رکاب زدن دارد. از این رو نیز می تواند انرژی بیشتری را به دوچرخه انتقال داده و سرعت را بالاتر ببرد.

اگر می خواهید در مسابقات دوچرخه سواری شرکت می کنید، می توانید انواع دوچرخه جاده را خریداری کرده و در تمامی این رقابت ها شرکت کنید. امروزه مدل های متنوعی از دوچرخه جاده در بازار موجود است که شما می توانید بسته به سلیقه خود هریک از آنها را انتخاب و خریداری کنید.

دوچرخه کورسی

راهنمای خرید دوچرخه جاده

برای خرید دوچرخه جاده باید اطلاعات کافی را درباره ویژگی های این محصول داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را از میان آنها داشته باشید. درادامه نکاتی که برای خرید این دوچرخه به شما کمک می کند را بررسی می کنیم.

هندسه فریم دوچرخه

شاید در نگاه اول تصور کنید که هندسه فریم تمامی دوچرخه ها مشابه یکدیگر می باشد با این وجود باید بدانید که برخی از جزئیات آنها را از هم متمایز می کند. درادامه به بررسی هریک از این هندسه ها می پردازیم.

هندسی ورزشی

با کمک این مدل از دوچرخه می توانید هفته ای سه بار بین 30تا 250 کیلومتر را رکاب بزنید. شما می توانید از این دوچرخه در رویدادهای محدودشده استفاده کنید.

هندسه مسابقه ای

طراحی این دوچرخه مناسب مسابقات است و  بدنه بسیارسبکی دارد. به دلیل وزن کم این دوچرخه قیمت آن نیز به تبع بالاتر خواهدرفت. دوچرخه با هندسه مسابقه ای آیرودینامیک بهتر و کشیده تری دارند و فرمان آن نیز به نسبت حساس تر است.

دوچرخه فلت بار

طراحی این دوچرخه به مدل اول یعنی هندسه ورزشی نزدیکتر است. پوزیشن دوچرخه سواری در این مدل نسبت به سایرین عمودی تر است و می توانید از آن برای سفرکردن استفاده کنید.

شما می توانید بسته به نیازی که دارید، هریک از انواع این هندسه را انتخاب کنید.

خرید دوچرخه

بررسی متریال فریم دوچرخه

برای خرید دوچرخه جاده متریال به کاررفته در فریم آن نیز اهمیت دارد. از متداول ترین متریال به کاررفته می توان به کربن و آلمینیوم اشاره کرد که البته مدل های آلمینیومی قیمت مناسبتری دارند. دوچرخه با فیبرکربن راحتی بیشتری نسبت به سایر دوچرخه ها دارد و البته باید برای خرید آن هزینه بیشتری را نیز صرف کنید.

اگر به دنبال خرید فریم سبک و قوی هستید، کربن از بهترین گزینه هایی است که به شما پیشنهاد می شود.

بررسی پدال

برای خرید دوچرخه جاده باید پدال های به کاررفته در این دوچرخه را نیز درنظربگیرید. دقت داشته باشید اولین مدل های دوچرخه جاده پدال های تخت دارند و اما مدل های جدیدتر بدون پدال به فروش می رسند. البته افراد حرفه ای در این حوزه سیستم پدال خاص خود را دارد که می تواند با کفش دوچرخه سواری به خوبی آن را هماهنگ سازد.

انتخاب سایز درست فریم دوچرخه جاده

برای خرید دوچرخه جاده باید به دنبال انتخاب مناسبترین سایز برای خود باشید. معمولا دوچرخه های جاده شش فریم متفاوت دارد که البته یک فریم مختص بانوان را نیز عرضه می کند. دقت داشته باشید باید به دنبال انتخاب فریم مناسبی باشید تا بتوانید کنترل بهتری را در هنگام دوچرخه سواری داشته باشید.

دوچرخه سایز 29

بسته به نکاتی که بیان شد، می توانید برای خرید دوچرخه جاده اقدام کنید. لازم است بدانید دوچرخه جاده تنها برای دوچرخه سواری با سرعت بالا و در محیط های هموار طراحی شده است. از این رو نیز به هیچ عنوان در جاده های خاکی و با سرعت پایین نمی توان با آن رکاب زد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم