برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آیا دوچرخه سواری و بدنسازی با هم در تعاملند؟

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن

دوچرخه سواری یکی از ورزش هایی است باید درکنار خود تمرینات مکمل دیگری را نیز داشته باشد.درواقع می توان گفت این ورزش به تنهایی نمی تواند عضلات بدن را درگیرکند. درواقع اگر چندساعت در روز را به صورت روتین دوچرخه سواری می کنید،باید بدانید که این ورزش به تنهایی می تواند مشکلاتی را در فرم بدنی شما ایجاد کند. از این رو نیز باید تمرینات مکمل دیگری را در کنار این مورد داشته باشید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری را درباره ورزش دوچرخه سواری و بدنسازی داشته باشید درادامه همراه ما باشید.

آیا دوچرخه سواران به تمرینات بدنسازی نیاز دارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یک دوچرخه سوار باید تمرینات قدرتی را به جزئی از روتین خود تبدیل کنید. درواقع این تمرینات باید برای یک دوچرخه سوار در الویت باشد تا بتواند عملکرد ورزشی آنها را بهبود بخشد. ازجمله دلایل دیگری که می تواند دو ورزش دوچرخه سواری و بدنسازی را با هم پیوند دهد، آسیب های این دو ورزش می باشد. البته که آسیب در همه ورزش ها وجوددارد و درواقع تمرین یک سری از حرکات خاص می تواند سبب بروز آسیب باشد.

البته که برخی از افراد باید نسبت به سایرین تمرینات قدرتی بیشتری را انجام دهند. برای مثال دوچرخه سواران در سنین بالاتر برای جلوگیری از روند تحلیل عضلات باید تمرینات قدرتی بیشتری را نظیر بدنسازی انجام دهند. درست است که رکاب زدن به عضله سازی شما کمک می کند و اما این مقدار برای یک دوچرخه سواری در سنین بالا کافی نیست. بالارفتن سن سبب کاهش توده های عضلانی می شود و شما می توانید با داشتن تمرینات درست این روند را کند کنید.

دوچرخه سایز ۲۷.۵

دوچرخه سواری و بدنسازی همزمان چه مزایایی برای بدن دارد؟

تمرینات قدرتی نظیر بدنسازی می تواند به تقویت استخوان ها کمک کرده و میزان آسیب را کاهش می دهد. فواید استفاده همزمان دوچرخه سواری و بدنسازی را درادامه مرورمی کنیم:

عملکرد بیشتر

دقت داشته باشید اگر جز آن دسته از ورزشکارانی هستید که می خواهید در مسابقات دوچرخه سواری شرکت کنید، مسلما برای شما ورزش های قدرتی اهمیت بسیارزیادی دارد. برای مثال در دوچرخه سواری استقامت نیاز به بدنسازی نیز به صورت مداوم دارید تا بدن خود را برای شرایط این چنینی نیز آماده کنید.

درست است که رکاب زدن یکی از ورزش های هوازی است و اما برای اینکه بتوانید مسافت های طولانی مدت را رکاب بزنید، باید به اندازه کافی قدرت داشته باشید. بدنسازی درواقع می تواند قدرت عضلات شما را تقویت کند و این موضوع در رکاب زدن به شما کمک خواهدکرد.

افزایش قدرت و نیروی پا

یکی از مهم ترین عضلاتی که در بدنسازی تقویت می شود، عضلات پاهاست. تقویت عضلات پا می تواند در رکاب زدن های طولانی به شما کمک زیادی کند. از این رو در در مزایای ورزش کردن همزمان دوچرخه سواری و بدنسازی روی تقویت عضلات این قسمت تمرکز داشته باشید.

افزایش فیتنس عمومی بدن

زمانی که از عضلات خود به شکل درستی استفاده می کنید، می توانید به قدرت گرفتن آنها کمک بگیرید. اگر تمرینات بدنسازی را به شکل درستی انجام دهید،ضربان قلبتان بالا می رود و انعطاف پذیری بدنتان نیز بالا خواهدرفت.

اصلاح عدم تعادل عضلانی

حرکات تکراری می تواند سبب عدم تعادل در عضلات شود از این رو نیز باید حرکات خود را به صورت هدفمند دنبال کنید. زمانی که عضلات شما تعادل کافی را ندارند، احتمال آسیب و درد در این بخش ها نیز وجوددارد. رکاب زدن های منظم باعث تقویت عضلات زانو می شود از این رو نیز ممکن است عضلات لگن عقب بیفتند. پس شما باید به دنبال تمریناتی در دوچرخه سواری و بدنسازی باشید که این عضلات شما را به خوبی تقویت کند.

دوچرخه جاینت

بهبود وضعیت دوچرخه سواری

اغلب دوچرخه سواران امروزه در وضعیت نادرستی هنگام رکاب زدن قرارمی گیرند. حال زمانی که ورزش دوچرخه سواری و بدنسازی را با هم انجام دهید این مشکل شما تاحد بسیارزیادی رفع خواهدشد. دقت داشته باشید اگر نتوانید ورزشی را برای تقویت عضلاتتان انتخاب کنید، مسلما دچار درد در ناحیه کمر و گردن خواهیدشد.

در این بخش تمامی مزایای ورزش دوچرخه سواری و بدنسازی در کنار هم را بررسی کردیم. پس متوجه شدید که بهتراست این دو ورزش را در کنار هم داشته باشید تا بتوانید سلامت بدنتان را با اطمینان خاطر تامین کنید.

 

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم