برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
فیلتر توسط
فیلتر توسط
موجود بودن

کیف و کوله دوچرخه

فیلتر توسط

کیف و کوله دوچرخه

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دوچرخه سواری علاقه دارید و از آن برای سفرهای شهری و یا طولانی استفاده می‌کنید، در کنار وسایل ضروری دوچرخه مانند تیوب، لوازم پنچرگیری و .. حتما به یک کوله پشتی مخصوص دوچرخه نیز احتیاج دارید. کیف و کوله دوچرخه به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید وسایل مورد نیاز و ضروری خود را در آن قرار دهید.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع کیف‌های مخصوص دوچرخه آشنا کنیم تا با استفاده از آن بتوانید یک سفر خوبی را تجربه کنید.

کاربرد کیف و کوله دوچرخه

بسیاری از افراد به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد دوچرخه، از این وسیله برای سفرهای بین شهری خود استفاده می‌کنند. اگر شما هم برای مسیرهای طولانی با دوچرخه در حال بارگیری هستید، حتما به وجود یک کیف و کوله مخصوص دوچرخه احتیاج دارید. این کیف‌ها به شما این امکان را می‌دهند که وسایل ضروری خود را درون آن قرار دهید.

به ویژه اگر قصد سفر در مسیرهای باریک را دارید، بهتر است وسایل خود را درون کوله پشتی مخصوص دوچرخه بسته‌بندی کنید. 

انواع کیف‌های دوچرخه

کیف و کوله دوچرخه انواع مختلفی دارد. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باربند عقب: باربند و یا همان ترک بند یک کیفی است که به شما این امکان را می‌دهد که وسایل خود را درون یک چارچوب محکم قرار دهید. اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد، دیگر نیاز نیست که بر روی آن کاور بکشید. در غیر این صورت برای روزهای بارانی و یا وسایلی که امکان گم شدن آن وجود دارد، بهتر است خورجین و یا کیف‌های صندوقی را جایگزین کنید.

به کمک باربند می‌توانید وسایل را به طور ایمن حمل کنید.

باربند جلو: اگر وسایل بیشتری دارید و همه‌ی آن در باربند عقب جا نمی‌گیرد، استفاده از باربند جلو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در صورت استفاده از باربند جلو، وزن بار، بیشتر بر روی چرخ جلو قرار می‌گیرد. این ویژگی می‌تواند بالانس و فرمان‌پذیری دوچرخه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

این کیف مخصوص دوچرخه، بیشتر برای کسانی که سفرهای توریستی انجام می‌دهند و نیاز به حمل بار زیادی دارند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

خورجین: شما می‌توانید از خورجین به عنوان کیف و کوله دوچرخه استفاده کنید. خورجین که با نام سبد نیز شناخته می‌شوند به دلیل برخی ویژگی‌ها مانند جادار بودن، جدا کردن سریع از روی باربند، مناسب برای تمام شرایط آب و هوایی به عنوان یک گزینه‌ی مناسب برای دوچرخه سواران است.

سبد دوچرخه: این نوع کیف‌ها به قسمت جلو و یا عقب دوچرخه متصل می‌شوند و برای حمل تعداد وسایلی محدود در شرایط آب و هوایی مناسب یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. به عنوان مثال شما می‌توانید برای خرید مایحتاج زندگی خود از فروشگاه‌های مواد غذایی و یا سوپرمارکت‌ها از این سبدها استفاده کنید.

کیف‌های مخصوص دوچرخه

کیف روی تنه: برای برنامه‌های کوتاه و تفریحی استفاده از این نوع کیف‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این کیف‌ها مشابه خورجین است اما حجم و وزن کمتری نسبت به خورجین دارند؛ بنابراین تنها می‌توانید وسایل ضروری و مواد غذایی خود را درون آن قرار دهید.

کیف زیر زین: کیف زیر زین جزو یکی از کاربردی‌ترین انواع کیف و کوله دوچرخه مطرح است. محل قرار گیری این نوع از کیف‌ها در زیر صندلی دوچرخه است و برای قرار دادن وسایل کوچک مانند آچار، تایلیور، تیوب یدک، وصله پنچری و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته مدل‌های بزرگتری نیز وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که وسایل بیشتری را درون آن قرار دهید.

این کیف کاربردی نگرانی شما را در رابطه با جا گذاشتن وسایل ضروری دوچرخه به خوبی از بین می‌برد.

کیف فرمان: برخی از وسایل در حین دوچرخه سواری بسیار ضروری هستند. از طرف دیگر دسترسی سریع به آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. از جمله این وسایل می‌توان به دوربین، خوراکی، عینک ضد آفتاب، نقشه و ... اشاره کرد. در چنین شرایطی استفاده از کیف فرمان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

صندوق باربند: محل قرارگیری این کیف بالای خورجین عقب است که توسط بندها و بست‌ها به خوبی نگهداری می‌شود. اندازه این نوع کیف و کوله دوچرخه بزرگتر از کیف زیر زین است؛ بنابراین اگر برای قرار دادن وسایل نیاز به فضای بیشتر همراه با تقسیم‌بندی دارید، استفاده از این کیف را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

معرفی بهترین کیف و کوله دوچرخه سواری

امروزه برندهای بسیارزیادی در زمینه تولید لوازم دوچرخه فعالیت دارند. از این رو نیز بهتراست قبل از خرید اطلاعاتی را درباره بهترین محصولات موجود در بازار داشته باشید. درادامه به معرفی بهترین کیف و کوله دوچرخه سواری می پردازیم.

کوله پشتی دوچرخه سواری Ortlieb Commuter

 از بهترین کیف و کوله دوچرخه سواری می توان به مدل Ortlieb Commuter اشاره کرد. در داخل این کوله از نوعی بافت پلاستیکی استفاده شده است که البته ضدآب نیست. نوع طراحی این محصول به صورتی است که شما می توانید به راحتی به تمامی وسایل خود دسترسی داشته باشید.

شما می توانید این مدل از کوله پشتی را به راحتی با کمک بندهای آن تنظیم کنید. این موضوع سبب می شود تا حمل کوله پشتی در مسیرهای طولانی برای شما راحتتر شود. این کوله پشتی خیلی از نظر ارگونومیک تاییدشده نیست با این وجود شما در حمل آن به مشکل نخواهیدخورد.

کوله پشتی Osprey Radial26

از دیگر بهترین کوله پشتی دوچرخه می توان به Osprey Radial26 اشاره کرد که برای اولین بار در سال 2019 وارد بازارشده است. همانطور که از نام این محصول متوجه می شوید، ظرفیت این کوله پشتی برابر 26لیتر است و شما می توانید به راحتی تمامی وسایل خود را در آن جای دهید.

از این کوله پشتی به دلیل ضدآب بودن می توانید با خیال راحت در آب و هوای بارانی نیز استفاده کنید. طراحی این محصول به صورتی است که در استفاده طولانی مدت از تعریق شما جلوگیری می کند.

نکات مهم هنگام خرید کیف دوچرخه

اگر قصد خرید کیف دوچرخه را دارید، توجه به این نکات بسیار ضروری است. چرا که در انتخاب صحیح کیف دوچرخه شما را کمک و راهنمایی می‌کند.

انتخاب نوع: برای خرید کیف دوچرخه باید به نوع نیاز و حجم بار خود دقت کنید. سپس اقدام به خرید کیف بزرگ و یا کوچک کنید.

میزان گنجایش: ظرفیت و یا همان گنجایش کیف از دیگر عواملی است که می‌تواند در انتخاب نوع کیف تاثیرگذار باشد. اگر به دنبال یک کیف جادار هستید، بهتر است قبل از خرید تصمیم خود را بگیرید.

جنس کیف: کیف مخصوص دوچرخه جنس‌های مختلفی دارد. اما به طور کلی باید کیفی را خریداری کنید که در برابر همه شرایط آب و هوایی مقاوم باشد. به عنوان مثال کیف دوچرخه بهتر است ضد آب باشد تا هیچ نگرانی بابت نفوذ رطوبت به درون آن نداشته باشید.

حمل آسان: یکی از مهم‌ترین خصوصیات کیف و کوله دوچرخه قابلیت حمل آسان و جا به جایی آن است. این کیف باید به گونه‌ای طراحی شود که حمل راحت کیف را برای شما به ارمغان بیاورد.

باز و بسته شدن راحت کیف: برخی از کیف‌ها به صورت بندی، دکمه‌ای و یا قفلی باز و بسته می‌شود. بهتر است کیفی را خریداری کنید که وسایل درون آن هنگام حرکت دوچرخه به راحتی بیرون نریزد.

قیمت کیف مخصوص دوچرخه

برند تولید کننده، کیفیت دوخت و سایر ویژگی‌های گفته شده در بالا از جمله نکاتی است که می‌تواند بر روی قیمت نهایی کیف مخصوص دوچرخه تاثیرگذار باشد. امروزه مدل‌های مختلفی از کیف در بازار به فروش می‌رسد که قیمت آنها نیز بسیار متفاوت است. شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود اقدام به خرید یکی از این کیف‌ها کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله به بررسی کیف و کوله مخصوص دوچرخه پرداختیم. در صورت تمایل می‌توانید از مدل کیف‌های ما در سایت برلیانس دیدن کنید و از مشاوره‌های رایگان ما بهره‌مند شوید.

ادامه مطلبShow less

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم