برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

با تاریخچه شرکت المپیا آشنا شوید

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن

المپیا یکی از برندهای معروف تولید دوچرخه است که محصولات متنوعی را تولید و ارائه می‌کند. شما هر ساله می‌توانید نام محصولات این برند را در بین پرطرفدارترین دوچرخه های جهان بیابید. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره تاریخچه شرکت المپیا به شما ارائه می‌کنیم. همراه ما باشید.

تاریخچه شرکت المپیا

در سال 1893 در میلان، نزدیک پورتا رومانا، فردی به نام کارلو بورگی، شرکت المپیا را تاسیس کرد. جالب است بدانید که در ابتدا در شرکت المپیا، علاوه بر تولید دوچرخه، موتور سیلکت نیز تولید می‌شد. اما به دلیل اینکه بورگی، علاقه بسیار زیادی به دوچرخه سواری، شرکت المپیا در ادامه راه، تنها به تولید دوچرخه پرداخت.

اولین باری که محبوبیت شرکت المپیا رقم خورد، زمانی بود که فردی به نام انریکو با لباس سفید خط دار مشکی که به لباس المپیک مشهور است، در مسابقات دوچرخه سواری میلان، مقام دوم را کسب کرد.

در سال 1960، شرکت المپیا به خانواده ی فونتانا منتقل شد که این خانواده، تولید را به منطقه ی فونتو منتقل کردند. اکنون بیش از دو قرن از تاسیس شرکت المپیا می‌گذرد و امروزه المپیا به عنوان برندی معروف برای دوچرخه شناخته می‌شود که اگر فردی اهل دوچرخه و دوچرخه سواری باشد، بی شک نام برند المپیا را به عنوان برندی معتبر برای دوچرخه سواری می‌شناسد.

نکته ی جالبی که در مورد شرکت المپیا وجود دارد این است که این شرکت به خاطر طراحی های بی نظیر خود، توانسته جایزه های زیادی را از آن خود کند که از جمله این جوایز می‌توان به جایزه نوآوری Expobici 2013 و 2014 اشاره کرد.

در ایران نیز مانند سایر کشور، برند المپیا برای دوچرخه بسیار شناخته شده است و به دلیل کیفیت بالایی که دارد، توانسته سلیقه های مختلف را به خود جذب کند. علاوه بر این، دوچرخه المپیا، طرفداران بسیاری دارد و بسیار کارآمد است.

نکات مهم در هنگام خرید دوچرخه المپیا

دوچرخه المپیا، انواع مختلفی دارد که این مسئله نشان دهنده این است که هر دوچرخه ای برای هر فردی مناسب نیست، بنابراین افراد می‌توانند بر حسب نیاز خود، یکی از انواع دوچرخه های المپیا را خریداری کنند. به همین دلیل در این قسمت، ما تصمیم داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که از طریق آنها بتوانید بهترین دوچرخه المپیا را برحسب نیاز خود خریداری کنید.

قیمت محصول

قیمت نقش مهمی در خرید شما دارد، به همین دلیل در ابتدای کار بهتر است که محدوده قیمتی که مدنظر شماست را مشخص کنید، سپس مدل هایی که در رده ی قیمتی مدنظر شما نیست از دایره انتخاب شما خارج می‌شوند و تنها دوچرخه هایی باقی می‌مانند که در محدوده ی قیمتی خرید شماست.

سیستم ترمز

دوچرخه هایی که به وسیله ی شرکت  المپیا ساخته می‌شوند، بسیار سبک و پرسرعت هستند، به همین دلیل بیشتر دوچرخه های مسابقه ای، ساخته ی کمپانی المپیا هستند. توجه داشته باشید هر چه سرعت وسیله ای بیشتر باشد، نیاز به ترمز قویتر  دارد.

از آنجا که حفظ جان سرنشینان دوچرخه و ایمنی آنها از اولویت بالایی برخوردار است، بیشتر محصولات شرکت المپیا با سیستم ترمز دیسکی ارائه می‌شود که نسبت به سیستم لقمه ای، چند برابر قوی تر و ایمن تر است.

جنس بدنه

یکی دیگر از نکاتی که در خرید دوچرخه المپیا باید به آن توجه کنید، جنس بدنه آن است. نکته ای که در این مورد لازم است بدانید این است که جنس بدنه، ارتباط مستقیمی با وزن آن دارد. دوچرخه ها معمولا از فلز آهن، ترکیبی از چند فلز و یا آلومینیوم ساخته می‌شوند.

 در این میان، فلز آلومینیوم از همه سبک تر است، اما توجه داشته باشید که تنها وزن سبک مدنظر نیست، بلکه باید به مقاومت آن نیز توجه کنید. برای این منظور، شرکت المپیا علاوه بر اینکه از فلز آلومینیوم، به خاطر وزن کم آن استفاده می‌کند، برای مقاوم کردن دوچرخه، لوله های آن را هیدروفرم می‌کنند.

نوع فرمان

به طور کلی دوچرخه ها دو نوع فرمان دارند، که یا فرمان آنها تخت است و یا فرمان آنها منحنی است. در دوچرخه های کورسی به دلیل اینکه حالت آیرودینامیک دوچرخه حفظ شود و دوچرخه نیز به سرعت بالاتری برسد، فرمان ها منحنی هستند.

اما در دوچرخه های شهری، به دلیل اینکه کاربرد آن متفاوت است، از فرمان های تخت و باریک استفاده می‌شود تا بتوان از قسمت های باریک مثل وسط خودروها عبور کرد. البته توجه داشته باشید که فرمان دوچرخه از نظر ارتفاع نیز قابل تنظیم است.

سیستم انتقال قدرت

یکی دیگر از نکاتی در خرید دوچرخه باید به آن توجه کنید، سیستم انتقال قدرت است. دوچرخه ها دارای دو نوع سیستم انتقال قدرت هستند که یا سیستم رکاب معمولی هستند که تقریبا می‌توان گفت منسوخ شده و دیگر استفاده نمی‌شود و یا سیستم انتقال قدرت معمولی که دارای دو نوع دنده سبک و سنگین هستند.

برای اینکه بخواهید انرژی بیشتری مصرف کنید، می‌توانید از دنده سنگین استفاده کنید و سرعت خود را به حداکثر برسانید. اما اگر تمایلی به سوزاندن انرژی بیشتر ندارید، می‌توانید از دنده های سبک تر استفاده کنید که برای سربالایی ها مناسب است.

زین دوچرخه

یکی از مهم ترین قسمت هایی که در دوچرخه وجود دارد، زین آن است. توجه داشته باشید که اندازه لگن افراد با هم متفاوت است. به عنوان مثال در خانم ها، برای اینکه عمل زایمان راحت تر شود، فاصله لگن بیشتری دارند، به همین دلیل زینی که برای خانم ها مورد نیاز است، نسبت به آقایان، پهن تر است.

علاوه بر این، سبک دوچرخه سواری نیز در اندازه زین دوچرخه تاثیر دارد. به عنوان مثال اگر مسافت زیادی را طی می‌کنید، بهتر است از زین های باریک استفاده کنید و اگر به دنبال یک زین راحت برای مسافت های کوتاه هستید، می‌توانید از زین های پهن استفاده کنید.

نوع محصول

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در خرید دوچرخه المپیا باید به آن توجه کنید، نوع محصول است. لازم به ذکر است که مدل های مختلفی از دوچرخه توسط شرکت المپیا تولید و وارد بازار می‌شوند. اینکه شما کدام مدل را انتخاب کنید، به مسیری که طی می‌کنید و البته سبک ورزشی شما بستگی دارد.

به عنوان مثال اگر بیشتر در مسیرهای خاکی و ناهموار تردد می‌کنید، بهتر است از دوچرخه کوهستان استفاده کنید، اگر به سرعت، مسابقه و مسافرت علاقه دارید، بهتر است از دوچرخه جاده المپیا استفاده کنید و در نهایت اگر بیشتر در داخل شهر تردد می‌کنید، بهتر است که از دوچرخه شهری المپیا استفاده کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم