برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

با معایب دوچرخه برقی بیشتر آشنا شوید

نوشته شده در تاریخ11 ماه پیش
دوست داشتن

امروزه با این حجم ترافیک سنگین و آلودگی هوا تردد را در محیط شهری سخت کرده است به همین دلیل نیز استفاده از دوچرخه راهکار خوبی برای رهایی از این ترافیک خواهدبود. البته مسلما رکاب زدن های طولانی مدت در محیط شهری برای شما سخت باشد پس می توانید به جای استفاده از دوچرخه های معمولی یک دوچرخه برقی بخرید. دوچرخه برقی ویژگی های خاصی دارد که بهتراست قبل از خرید درباره آن اطلاعاتی داشته باشید. درادامه به بررسی مزایا و معایب دوچرخه برقی می پردازیم.

چرا دوچرخه برقی بخریم؟

دوچرخه برقی دارای ویژگی های خاصی است که آن را از نمونه های معمولی موجود در بازار متمایز می کند. درادامه به بررسی دلایل خرید دوچرخه برقی می پردازیم تا بتوانید با خیال راحت برای خرید آن تصمیم بگیرید.

استفاده راحت

در ساخت دوچرخه برقی از یک موتور الکتریکی استفاده شده است به همین دلیل نیز رکاب زدن با آن به نسبت دوچرخه معمولی راحتتر است. پس اگر با رکاب زدن های طولانی مشکل دارید و یا نمی توانید به دلیل زانودرد خیلی رکاب بزنید، این دوچرخه انتخاب خوبی برای شما خواهدبود.

رکاب زدن با سرعت بالا

استفاده از دوچرخه برقی به شما این امکان را می دهد تا با سرعت های بالاتری رکاب بزنید. البته این سرعت بسته به برند دوچرخه موردنظر متفاوت خواهدبود. درواقع کمک پدال به کاررفته در دوچرخه به شما کمک می کند تا سرعتی بین 25 تا70 کیلومتربرساعت داشته باشید.

پیمایش بیشتر

در ساختار دوچرخه برقی امروزی از نوع باتری با نام باتری لیتیوم یونی استفاده می شود که کیفیت مناسبی دارد. با کمک این باتری شما می توانید فواصل بیشتری را رکاب بزنید و البته مدت زمان بیشتری نیز رکاب بزنید.

همه این موارد شما را برای خرید دوچرخه برقی ترغیب می کند. البته بهتراست معایب این دوچرخه را نیز به خوبی بدانید تا بتوتنید با یک مقایسه درست، تصمیم نهایی را بگیرید.

معایب دوچرخه برقی

دقت داشته باشید با وجود مزایایی که از دوچرخه برقی بیان کردیم، این محصول معایبی نیز دارد که بهتراست از آن اطلاع داشته باشید.

شارژ نامناسب

یکی از مهم ترین معایب دوچرخه برقی، شارژ نامناسب آن است. به صورت کلی برای اینکه بتوانید این دوچرخه را به صورت کامل شارژی کنید بین چهارتا شش ساعت وقت نیاز دارید. البته برخی دیگر از انواع باتری هایی که کیفیت خوبی دارند تا سه ساعت نیز شارژ می شوند. با این حال باید همیشه در حین دوچرخه سواری حواستان باشد که شارژ باتری این دوچرخه تمام نشود. همین موضوع نیز کمی به شما استرس وارد خواهدکرد.

بهتراست هنگام خرید دوچرخه برقی گزینه هایی را انتخاب کنید که دارای نمایشگر میزان شارژ هستند. بدین ترتیب می توانید در زمان هشدار این دوچرخه را دوباره شارژ کنید، پس با خیال راحت تری دوچرخه سواری خواهیدکرد.

گران بودن

امروزه برندهای بسیارزیادی در زمینه تولید دوچرخه برقی فعالیت دارند که قیمت آنها نیز با هم متفاوت است. اگر بخواهید از یک برند معتبر دوچرخه برقی بخرید، باید هزینه بالایی را برای آن صرف کنید. دوچرخه های ارزان قیمت کیفیت خوبی ندارند به همین دلیل نیز پس از چندبار استفاده با مشکلاتی روبه رو می شوند که حل کردن همین مشکلات برای شما هزینه بر خواهدبود.

وزن بالا

از دیگر معایب دوچرخه برقی ، سنگین بودن بیش ازاندازه آنهاست. درواقع هر کسی که از دوچرخه برقی استفاده می کند همان روزهای اول سنگین بودن این دوچرخه وی را اذیت خواهدکرد. البته این موضوع تا وقتی که باتری دوچرخه شارژ دارد خیلی خود را نشان نمی دهد اما به محض تمام شدن شارژ باتری با یک مشکل جدی روبه رو خواهیدشد.  درواقع برای اینکه این سنگینی شما را اذیت نکند همواره باید دقت کنید که باتری به اندازه کافی شارژ داشته باشد.

کنترل سرعت

دوچرخه برقی سرعت بالاتری را نسبت به دوچرخه های معمولی دارند به همین دلیل نیز برای استفاده از آنها باید مهارت و تجربه کافی داشته باشید. از آنجایی که این دوچرخه ها سرعت بالایی دارند و وزن آنها نیز سنگین است، در صورت نبود مهارت می تواند برای افراد ایجاد مشکل کند.

تمام شدن طول عمر باتری

باتری جز مهم ترین بخش های هر دوچرخه برقی به حساب می آید به همین دلیل نیز دوام آن اهمیت دارد. از دیگر معایب دوچرخه برقی، احتمال تمام شدن طول عمر باتری است. بهترین برندهایی که در حوزه تولید باتری دوچرخه فعالیت دارند، می توان به سامسونگ، بوش، پاناسونیک و ... اشاره کرد. البته دقت داشته باشید اگر دوسال به صورت مداوم از دوچرخه ای با این باتری ها برای رفت و آمد روزمره استفاده کنید، عملا طول عمر باتری موردنظر پایان خواهدیافت.البته شاید با استفاده کمتر از دوچرخه بتوانید تا چهارسال نیز از آن استفاده کنید.

حال برای تعویض این باتری باید بدانید قیمت آن بسیاربالاست. درواقع شما باید بالای پانزده میلیون برای خرید یک باتری جدید هزینه کنید که خب مسلما خیلی بالاست.

نداشتن تناسب اندام

از دیگر معایب دوچرخه برقی این است که شما به تناسب اندام نمی رسید. درواقع می توان گفت کارکرد این دوچرخه مشابه موتورسیکلت است پس نمی تواند در چربی سوزی موثر عمل کند. شاید تصور کنید که می توانید در زمان اتمام باتری این دوچرخه از آن بدون کمک استفاده کنید؟ این تصور کاملا غلط است دوچرخه برقی آنقدر سنگین است که عملا شما هنگام استفاده از آن بدون باتری به مشکل می خورید.

عدم سازگاری با محیط زیست

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در ساختار دوچرخه برقی از باتری لیتیوم یونی استفاده می شود. این باتری قابل بازیافت نمی باشد به همین دلیل از دیگر معایب دوچرخه برقی این است که خیلی با محیط زیست سازگاری ندارند. البته این سازگاری نسبت به سایر وسایل نقلیه موتوری بیشتر است با این وجود نسبت به دوچرخه های معمولی ضررهای بیشتری دارند.

در این بخش به بررسی معایب دوچرخه برقی پرداختیم و شما متوجه شدید با وجود به روزبودن دوچرخه برقی برای همه افراد پیشنهاد نمی شود. دوچرخه برقی جز جدیدترین محصولات بازار است که امروزه توسط برندهای مختلفی عرضه می شود. ما در برلیانس مدل های متنوعی از این دوچرخه را عرضه می کنیم که می توانید برای خرید آن اقدام کنید. البته اگر نیاز به اطلاعات بیشتری برای خرید دوچرخه برقی دارید نیز کارشناسان سایت ما در این زمینه به شما کمک خواهندکرد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم