برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

قوانین نانوشته دوچرخه سواری گروهی

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

دوچرخه سواری یکی از ورزش های محبوب بین تمامی گروه های سنی است که انجام گروهی آن می تواند لذت این ورزش را چندین برابر کند. از این رو نیز پیشنهاد می کنیم اگر انگیزه کافی برای ورزش کردن ندارید، حتما دوستانتان را نیز به اینکار دعوت کنید. دوچرخه سواری گروهی فواید بسیارزیادی دارد که البته این فواید در گرو رعایت قوانین ورزش گروهی است. درادامه اطلاعات بیشتری درباره این موضوع در اختیار شما قرارمی دهیم. همراه ما باشید.

فواید دوچرخه سواری گروهی

دوچرخه سواری گروهی فواید بسیارزیادی دارد که بهتراست قبل از هر تصمیمی برای شروع آن با فوایدش آشنایی داشته باشید.

با دوچرخه سواری گروهی به یکدیگر انگیزه می دهید

هنگامی که قراراست چند نفری همراه هم یک ورزش را شروع کنید مسلما حضور هریک از شما انگیزه ای برای دیگری می شود. یعنی اگر هم زمانی حوصله رکاب زدن نداشته باشید، حضور دیگران شما را برای شروع کار تشویق می کند.

می توانید به نجات طبیعت کمک کنید

تمامی وسایل نقلیه آسیب هایی را برای محیط زیست دارند اما دوچرخه جز وسایل نقلیه پاک محسوب می شود. شما می توانید با استفاده آن طبیعت را از آلودگی های احتمالی نجات دهید. درواقع شما می توانید از دوچرخه برای سفرهای کوتاه خود استفاده کنید بدون اینکه به سوختی نیاز داشته باشید.

مهارت های دوچرخه سواری را تقویت می کنید

دوچرخه سواری منظم در یک زمان خاص به شما کمک می کند تا بخش های مختلف دوچرخه را بشناسید و مهارت های خود را در این زمینه تقویت کنید.

می تواند به عنوان یک سرگرمی نیز تلقی شود

ورزش کردن یکی از راه های پرکردن اوقات فراغت می باشد از این رو نیز شما می توانید با وقت گذرانی با دوستانتان و دوچرخه سواری زمانتان را به بهترین نحو صرف کنید.

با توجه به مزایای دوچرخه سواری گروهی شما می توانید زمانی را در لیست کارهای روزمره تان برای این ورزش بگذارید.

قوانین مربوط به دوچرخه سواری گروهی

برای اینکه دوچرخه سواری گروهی برای شما لذت بخش شود و بتوانید از مزایای این ورزش بیشترین بهره را ببرید، بهتراست دوچرخه سواری گروهی را با قوانین مربوط به خودش دنبال کنید. البته این قوانین رسمی نیستند و تنها در طی کردن راحت تر مسیر به شما کمک می کنند.  

مسیرتان را معین کنید

برای دوچرخه سواری گروهی قبل از حرکت بهتراست درباره مسیری که می خواهید طی کنید با هم به توافق برسید. مطمئن شوید که برای طی کردن مسیر موردنظر هم نظر هستید تا بتوانید با رضایت کامل تمامی افراد مسیر انتخاب شده را طی کنید.و

در دو لاین رکاب بزنید

برای ایمنی بیشتر در حین رکاب زدن گروهی لازم است در دو لاین رکاب بزنید. رکاب زدن در لاین های بیشتر از دو می تواند سبب ترافیک و ایجاد مشکلاتی برای دوچرخه سواران شود.

به یکدیگر هشدار دهید

از دیگر مزایای دوچرخه سواری گروهی این است که شما میتوانید بروز خطرات احتمالی را به سایر دوچرخه سواران هشدار دهید. اینکار می تواند شما را از بروز خطرات احتمالی دور نگه دارد از این رو نیز به سلامت ورزش خواهیدکرد.

لحظه آخر ترمز نکنید

ترمزگرفتن های ناگهانی می تواند سبب بروز مشکلاتی برای شما شود از این رو نیز سعی کنید به هیچ عنوان ترمز لحظه آخری نگیرید. دقت داشته باشید در صورت ترمزگرفتن ناگهانی شما مسلما سایر اعضای گروه فرصت زیادی برای ترمز گرفتن نخواهندداشت ازاین رو نیز خطرات بزرگتری شما را تهدید خواهدکرد.

از قوانین پیروی کنید

در دوچرخه سواری گروهی باید تمامی قوانین جاده را به دقت رعایت کنید.  برای مثال ممکن است در جایی حق تقدم نداشته باشید پس باید این موضوع را درنظربگیرید.

به محض رسیدن به تقاطع به صورت گروهی توقف داشته باشید

زمانی که به یک تقاطع و یا گذرگاه می رسید بررسی کنید که آیا می توانید به صورت گروهی از آن عبور کنید یا خیر؟اگرپاسخ شما خیر است باید در همین بخش توقفی داشته باشید همین کار ساده می تواند حس امنیت را به اعضای گروه انتقال دهد. همزمان با توقف در تقاطع منتظر ایجاد فرصتی امن باشید تا بتوانید به صورت گروهی از این تقاطع عبور کنید.

مسیرتان را حفظ کنید

در دوچرخه سواری گروهی باید نهایت تلاش تان را داشته باشید تا روی یک خط به صورت مستقیم حرکت کنید. درواقع انحراف زیاد شما در این مسیر سبب می شود تا سایر دوچرخه سواران نیز به خطر بیفتند. برای مثال در صورت عدم حفظ یک مسیر احتمال برخورد با سایر دوچرخه سواران وجوددارد از این رو نیز موقعیت های خطرناکی برای شما ایجاد خواهدشد.

تمام تمرکزتان را روی مسیر جلویی تان بگذارید

این احتمال وجوددارد که در هنگام دوچرخه سواری حواس شما به منظره های اطراف پرت شود از این رو نیز احتمال دارد خطراتی را برای شما به دنبال داشته باشد.

از رکاب زنان مبتدی محافظت کنید

مسلما در گروه دوچرخه سواری شما افرادی هستند که به تازگی این ورزش را شروع کرده اند و تجربه کمتری دارند. شما باید در حین رکاب زدن از آنها نیز محافظت کنید و در مواقع خطر به آنها هشدار بدهید. بهتراست در ابتدای گروه دوچرخه سواران باتجربه حرکت کنند و از سایرین در برابر باد محافظت کنند.

با سرعت معینی شروع به رکاب زدن کنید

بهتراست تمامی اعضای گروه دوچرخه سواری با یک سرعت معین شروع به حرکت کنند. زیرا افزایش سرعت می تواند شما و سایرین را خسته کند از این رو از ادامه مسیر باز خواهیدماند.

به موقع حرکت کنید

از مهم ترین اصولی که باید برای دوچرخه سواری گروهی درنظربگیرید این است که باید رکاب زدن را به موقع شروع کنید. دقت داشته باشید اگر از سایر اعضای گروه جا بمانید مسلما باید بخش از راه را به تنهایی رکاب بزنید. پس سعی کنید از سایر دوچرخه سواران جا نمانید.

در بلندی ها صبر کنید

زمانی که به بالای یک تیه رسیدید، باید منتظر سایرین باشد تا به شما ملحق شوند. می توانید در این مدت زمان از مناظر زیبای اطراف نیز لذت ببرید.

دستان خود را به صورت اماده روی فرمان قراردهید

برای اینکه بتوانید در مواقع لزوم به خوبی از خود عکس العمل نشان دهید، بهتراست دستان خود را همیشه به صورت آماده روی فرمان قراردهید. همین کار ساده می تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

 

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم