برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مهم ترین اصول نگهداری از دوچرخه را بشناسید

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

امروزه هزینه خرید دوچرخه ای باکیفیت بسیار بالاست از این رو نیز برای اینکه بتوانید تا مدت ها از این دوچرخه استفاده کنید باید با اصول نگهداری دوچرخه آشنایی داشته باشید. شما با انجام اقدامات بسیارساده می توانید عمر قطعات دوچرخه خود را چندین برابر کنید. از این رو نیز اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید، بهتراست آگاهی خود را بالاتر ببرید. ما سعی می کنیم آنچه در این زمینه نیاز دارید را ارائه کنیم. همراه ما باشید.

اصول نگهداری دوچرخه

هر وسیله نقلیه ای نیاز به مراقبت و نگهداری دارد، دوچرخه نیز یکی از همین وسایل نقلیه است. اصول نگهداری دوچرخه تخصصی نیست و شما می توانید با انجام کارهای ساده نیز طول عمر دوچرخه را چندین برابر کنید.

دوچرخه را به خوبی تمیز کنید

از اولین اصول نگهداری دوچرخه این است که بتوانید به خوبی تمامی بخش های آن را تمیز کنید. درواقع تمیزکردن دوچرخه می تواند عملکرد آن را بهبود بخشد. برای اینکار می توانید به راحتی یک اسفنج و مقداری پاک کننده مخصوص دوچرخه استفاده کرده و بخش های مختلف دوچرخه را تمیز کنید. سعی کنید اطراف چرخ ها و سیستم تعلیق دوچرخه را به خوبی تمیز کرده و پس از اتمام کار نیز دوچرخه را خشک کنید.

اجزای متحرک دوچرخه را روغن کاری کنید

از ساده ترین اصول نگهداری دوچرخه، روغن کاری بخش های متحرک آن است. دقت داشته باشید در صورت استفاده مکرر از دوچرخه بخش های متحرک آن کند می شوند از این رو نیز نیاز به روغن کاری دارند. با روغن کاری دوچرخه حرکت آن نرم و روان خواهدبود و شما را در هنگام رکاب زدن به سختی نخواهدانداخت.

البته دقت داشته باشید برای انجام روغن کاری بخش های مختلف دوچرخه باید اینکار را به صورت منظم و دوره ای انجام دهید. البته برای انتخاب دفعات روغن کاری باید آب و هوای محیط را نیز درنظربگیرید.

دوچرخه را در مکان درستی قراردهید

از دیگر مواردی که جز اصول نگهداری دوچرخه قرارمی گیرد، قراردادن دوچرخه در یک مکان درست است. به همین دلیل نیز لازم است از قراردادن دوچرخه در آفتاب و یا مکان های باز جلوگیری کنید. بهترین مکان برای قرارگیری دوچرخه، محیطی سرپوشیده است تا از تغییرات آب و هوایی محیط در امان باشد.

تایرها را بررسی کنید

قبل از اینکه دوچرخه سواری را آغازکنید، لازم است تا تایرهای دوچرخه را به خوبی بررسی کنید. فشارتایرها تاثیر بسیارزیادی روی کنترل دوچرخه شما خواهدداشت از این رو نیز حائزاهمیت است. اگر تایرهای دوچرخه باد کمتری داشته باشد، نمی توانید تمرکز خوبی روی دوچرخه سواری داشته باشید.

البته باید به ساییدگی لاستیک ها نیز توجه داشته باشید. ساییدگی بیش ازاندازه لاستیک ها می تواند سبب لغزندگی روی جاده های بارانی شود و برای شما خطراتی را ایجادکند.

پیچ و مهره های دوچرخه را به خوبی محکم کنید

از مهم ترین مواردی که در اصول نگهداری دوچرخه اهمیت دارد، محکم کردن پیچ و مهره های دوچرخه است. همه اجزای دوچرخه با استفاده از پیچ و مهره به هم وصل شده اند از این رو نیز ممکن است به مرورزمان شل شوند از این رو نیز سبب بروز مشکلاتی شود. پس بهتراست پیچ و مهره های دوچرخه را هر ماه محکم کنید.

برای اینکار نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارید، تنها کافیست با آچار مخصوص این پیچ ها را سفت کنید. دقت داشته باشید سفت کردن پیچ ها بیش ازاندازه می تواند سبب هرزشدن آنها شود. از این رو نیز با احتیاط اینکار را انجام دهید.

ترمزهای دوچرخه را چک کنید

ترمزاز مهم ترین بخش های هر دوچرخه محسوب می شود که می تواند امنیت شما را در حین رکاب زدن تامین کند. به همین دلیل نیز در جریان اصول نگهداری دوچرخه حتما ترمزها را نیز به صورت کامل چک کنید. احتمال مشکل داشتن لنت ترمز هر چند مدت یکبار وجوددارد از این رو نیز بهتراست هر چند ماهی برای تعویض آنها اقدام کنید.

از زنجیر دوچرخه مراقبت کنید

در اصول نگهداری دوچرخه ، زنجیر آن را نباید از یادببرید. بهتراست هر چند وقت یکبار زنجیر دوچرخه را به خوبی تمیز کنید.اینکار سبب می شود تا در طولانی مدت از صدادادن زنجیر دوچرخه جلوگیری کنید. البته دقت داشته باشید برای تمیزکردن زنجیر دوچرخه بهتراست از روغن مخصوص آن استفاده کنید.

امنیت دوچرخه را بالا ببرید

برای نگهداری از دوچرخه لازم است امنیت آن را نیز درنظربگیرید. دقت داشته باشید امروزه با بالارفتن قیمت دوچرخه ها احتمال به سرقت رفتن آن نیز بالاست. به همین دلیل نیز باید دوچرخه را در منزل نگهداری کنید و یا برای افزایش امنیت آن از انواع قفل دوچرخه کمک بگیرید.

در این بخش سعی کردیم همه اصول نگهداری دوچرخه را به صورت کامل بیان کنیم. شما می توانید با انجام همین کارهای ساده به راحتی عمر دوچرخه تان را بالاتر ببرید. اما تمامی موارد بالا تنها برای دوچرخه های معمولی موجود در بازار صدق می کند. درواقع اگر می خواهید یک دوچرخه برقی خریداری کنید باید نکات مربوط به مراقبت از باتری آن را نیز درنظرداشته باشید.

باتری دوچرخه را خنک نگه دارید

باتری دوچرخه برقی به صورتی طراحی شده است که می تواند شرایط بسیارسخت را نیز تحمل کند. البته برخی از شرایط می‌تواند تاثیرات بدی را روی باتری دوچرخه بگذارد. البته برخی از دوچرخه های برقی خود دارای سیستم حفاظت باتری دارند از این رو نیز با افزایش دمای باتری به صورت خودبه خود خاموش خواهدشد. حال در دوچرخه هایی که این سیستم را ندارند، باید خودتان مواظب باشید که دمای باتری دوچرخه بالاتر نرود. برای جلوگیری از این امر به هیچ عنوان دوچرخه خود را در هوای گرم قرارندهید.

از شارژرمناسب استفاده کنید

برای شارژکردن باتری دوچرخه باید از شارژرمناسب استفاده کنید. استفاده از شارژرهای بی کیفیت می تواند سبب خراب شدن باتری دوچرخه شود.

شارژباتری دوچرخه را خالی نکنید

دقت داشته باشید حتما برای شما در حین استفاده از دوچرخه پیش می آید که باتری به صورت کامل خالی می شود. دقت داشته باشید اگر باتری دوچرخه به صورت مداوم خالی شود، ظرفیت باتری به مرور کاهش پیدا می کند.

توجه به همین نکات ساده برای استفاده از دوچرخه برقی به شما کمک می کند تا سالیان سال بدون مشکل از این دوچرخه استفاده کنید.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم