برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ترفندهای طلایی برای افزایش سرعت دوچرخه

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

هنگامی که زمان رکاب زدن را افزایش می یابد، مسلما سرعت دوچرخه نیز کمتر می شود. دلیل این امر نیز کاهش یافتن نیروی دوچرخه سوار در حین رکاب زدن می باشد. از این رو نیز فرد همواره به دنبال این است که بتواند با کمک روش هایی به افزایش سرعت دوچرخه کمک کند. غیراز اینکه شما نیروی رکاب زدن خودتان را بالاتر ببرید، راه های دیگری نیز برای افزایش سرعت دوچرخه وجوددارد. درادامه مطلب بیشتر درباره این موضوع صحبت می کنیم. همراه ما باشید.

معرفی روش های پرطرفدار برای افزایش سرعت دوچرخه

شما می توانید با کمک تکنیک هایی که درادامه بیان می کنیم تاثیرات مثبتی را روی سرعت دوچرخه داشته باشید. البته باید بدانید قبل از استفاده این تکنیک ها بهتراست روی تناسب اندام و آمادگی جسمانی خود کارکنید تا بتوانید تکنیک های بیان شده را به بهترین شکل اجرا کنید.

آرنج را خم کرده و به سمت فرمان بکشید

یکی از مهم ترین موانعی که سبب کاهش سرعت شما در هنگام دوچرخه سواری می شود، عوامل خارجی نظیر باد است. به صورت کلی زمانی که کمر شما صاف است مقاومت بیشتری را در برابر باد خواهیدداشت و همین امر نیز سرعتتان را کاهش می دهد. راحتترین راهی که می توانید از مقاومت باد خلاصی پیدا کنید، خم شدن به سمت فرمان است. در مسابقات دوچرخه سواری که بارها شاهد آن بودید هم این امر به خوبی رعایت می شود.

گروهی دوچرخه سواری کنید

یکی از دیگر مواردی که می تواند سبب افزایش سرعت دوچرخه شما شود، دوچرخه سواری گروهی است. دردوچرخه سواری گروهی افراد تمایل دارند که به صورت دائم از هم جلوبیفتند و مشاهده رکاب زدن دیگران نیز آنها را تشویق می کند.

لاستیک ها را پرباد کنید

برای بالارفتن سرعت دوچرخه باید لاستیک های خود را به صورت کامل پر از باد کنید. به صورت کلی پس از کمی رکاب زدن در هوای گرم باد لاستیک ها کم خواهدشد. به همین دلیل نیز بهتراست همیشه یک تلمبه دوچرخه را به همراه داشته باشید تا بتوانید در مواقع لزوم باد لاستیک ها را به میزان قابل توجهی برسانید. دقت داشته باشید هرچه بادلاستیک هایتان کمتر باشد هم باید نیروی بیشتری را برای رکاب زدن بگذارید و هم سرعت شما پایین خواهدبود.

ترمزکردن های غیرضرور را فراموش کنید

واضح است که وقتی می خواهید از سرعت کم خودتان را به سرعت های بالاتر برسانید،انرژی و زمان بسیارکمتری نیاز دارید. حال اگر در این میان دائما ترمز کنید، مسلما باید از صفر شروع کنید. این موضوع سبب می شود تا به مراتب کار سختتری داشته باشید. به همین دلیل نیز برای افزایش سرعت دوچرخه توصیه می شود تا از ترمزکردن های غیرضروری جلوگیری کنید.

موسیقی گوش کنید

تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی می تواند هیجان و انگیزه شما را برای رکاب زدن بالاتر ببرد. این موضوع بهانه بسیارخوبی است تا بتوانید از آن برای افزایش سرعت دوچرخه استفاده کنید. البته دقت کنید برای افزایش ایمنی بهتراست هدفون هایی را انتخاب کنید که بتوانید حین دوچرخه سواری صدای بیرون را نیز بشنوید.

به بهترین شکل از دنده ها استفاده کنید

از دیگر مواردی که می تواند روی سرعت دوچرخه سواری شما تاثیرات نادرستی بگذارد، می توان به عدم استفاده صحیح از دنده ها اشاره کرد. برای اینکه بتوانید از دنده مناسب استفاده کنید، باید مسیر روبه رویتان را به خوبی بشناسید. درنهایت می توانید باسا میزان راحتی خود در هنگام رکاب زدن بهترین دنده را انتخاب کنید.

از روی زین بلند شوید

برای بالابردن سرعت دوچرخه بهتراست قبل از هر چیزی در موقعیت های خاص از روی زین بلند شوید. اینکار باعث می شود تا سرعت دوچرخه به طرز عجیبی بالاتر رود. البته در این حالت کنترل کردن دوچرخه برای افراد سخت است از این رو نیز باید قبل از هر چیز در این زمینه مهارت یابید.

وزنتان را کاهش دهید

به صورت کلی وزن شما تاثیر بسیارزیادی را روی نحوه رکاب زدن و دوچرخه سواری شما خواهدداشت. از این رو نیز برای افزایش سرعت دوچرخه بهتراست وزن خود را کم کنید مسلما افراد کم وزن راحتتر و با سرعت بیشتری رکاب خواهندزد.

سایز لاستیک را به درستی انتخاب کنید

سایز لاستیک نیز می تواند روی افزایش سرعت شما تاثیر بسیارزیادی بگذارد. برای مثال لاستیک هایی که عرض کمتری دارند، نسبت به سایرین اصطحکاک کمتری با زمین ایجاد می کنند از این رو نیز سرعت بالاتری خواهندداشت.

با ترفندهایی که در بخش بالا بیان شد، می توانید سرعت دوچرخه را تاحد ممکن بالاتر ببرید.  

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم