برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

با تکنیک های رکاب زدن حرفه ای آشنا شوید

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

اگر بخواهید دوچرخه سواری را نیز مانند هر ورزش دیگری به صورت اصولی دنبال کنید،نیاز است تا اطلاعات و مهارت هایی در این زمینه داشته باشید. برای حرفه ای رکاب زدن می توانید در کلاس های دوچرخه سواری شرکت کرده و از مربیان زبده کمک بگیرید. درادامه سعی می کنیم مهم ترین تکنیک های رکاب زدن حرفه ای را مرورکنیم تا بتوانید با تمرین های بیشتر به صورت حرفه ای در این ورزش ورود پیدا کنید. همراه ما باشید.

با چه تکنیک هایی می توانیم حرفه ای رکاب زدن را تمرین کنیم؟

بسیاری از افراد تصور می کنند برای اینکه بتوانند دوچرخه سوارحرفه ای شوند، لازم است قبل از هرچیز یک دوچرخه گران قیمت داشته باشند. این تصور کاملا غلط است قبل از هرچیز باید به فکر کسب مهارت های لازم در این زمینه باشید تا بتوانید حرفه ای رکاب زدن را دارید. پس از کسب تمامی این مهارت ها به فکر خرید دوچرخه ای در خور استعدادتان باشید.

تکنیک پدال زدن

بسیاری از مربیان براین عقیده اند که باید بتوانید از تمامی حرکات پدال ها نهایت استفاده را داشته باشید. این نظریه بیان می کند که بالا و پایین بردن پدال به یک اندازه نیروی خارجی را افزایش می دهد. درحالی که این موضوع کاملا اشتباه است و حتی در طولانی مدت می تواند آسیب هایی را به عضلات شما نیز داشته باشد.

بهترین تکنیک پدال زدن در رکاب زدن حرفه ای، استفاده از تمامی انرژی  برای فشاردادن پدال به سمت پایین است. با اینکار پاهایتان فرصتی را برای تجدید قوا و استراحت نیز پیدا می کند. فشار واردشده در پدال باید از بالاترین نقطه تا پایین ترین آنها صورت گیرد. البته لازم است بدانید در این تکنیک باید دورپای خود را تاجایی که می توانید ثابت نگه دارید. سعی کنید تا تمرین کردن تکنیک پدال زدن را تقویت کنید.

تکنیک تعویض دنده

برای حرفه ای رکاب زدن باید با تکنیک های تعویض دنده نیز آشنایی داشته باشید. از مهم ترین اشتباهاتی که افراد مبتدی معمولا با آن دست و پنجه نرم می کنند، استفاده نامناسب از دنده می باشد. دقت داشته باشید شما زمانی که از یک شیب به شیب دیگری حرکت می کنید باید به سرعت دنده عوض کنید. اینکار باعث می شود تا انرژی زیادی در جریان رکاب زدن از شما هدر نرود.

به صورت کلی کاربرد دنده ها در رکاب زدن برای این است که دورپایتان را در محدوده 80 تا 90 سانت قراردهید. همین موضوع سبب می شود تا بتوانید بهترین دنده را برای حرفه ای رکاب زدن پیدا کنید و درنهایت کیفیت دوچرخه سواری شما نیز بالاتر رود.

درواقع برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از دنده ها استفاده کنید باید موقعیت پیش روی خود را به خوبی بشناسید. سپس می توانید براساس آنچه انتظارش را دارید، هریک از انواع دنده ها را انتخاب کرده و رکاب بزنید.

تکنیک پایین آمدن

از دیگر تکنیک هایی که روی رکاب زدن حرفه ای شما تاثیرگذار است، تمرین تکنیک پایین آمدن است. دقت داشته باشید هرچه مرکز ثقل شما پایینتر باشد، می توانید با سرعت بیشتری از سرپایینی عبور کنید. دلیل این امر نیز کنترل بیشتری است که روی دوچرخه خود دارید. دقت داشته باشید برای اینکه این تکنیک را به خوبی دنبال کنید، باید تمرین زیادی داشته باشید.

پس سعی کنید که تاحد ممکن روی فرمان خم شوید تا مرکز ثقل پایینتری داشته باشید. بدین ترتیب می توانید در کمترین زمان سرعت بگیرید.

تکنیک صعود

برای صعود در رکاب زدن حرفه ای باید استرس را از خود دورکرده و ضربان قلبتان را کنترل کنید. دقت داشته باشید برای رکاب زدن روی زین بنشینید و به هیچ عنوان ایستاده رکاب نزنید. اینکار می تواند انرژی بیشتری را از شما بگیرد از این رو نیز روی سرعت شما در حین رکاب زدن تاثیرگذار خواهدبود. برای اینکه بازدهی شما در حین صعود بیشتر شود، کمی خود را عقب بکشید. بهتراست زمانی از روی زین کمی بلندشوید که می خواهید به خود استراحت بدهید.

عمیق نفس بکشید تا اکسیژن تازه به بدن شما برسد و سوخت و ساز عضلات به خوبی صورت گیرد.

تکنیک عبور از پیچ

برای رکاب زدن حرفه ای در پیچ ها نیز باید با تکنیک آن آشنایی داشته باشید. هنگام عبور از پیچ باید بدن خود را در یک راستان قراردهید و به هیچ عنوان حالت خمیدگی نداشته باشید. سعی کنید وزن خود را از جلوی دوچرخه بردارید و سرعت خود را ارزیابی کنید. قبل از اینکه وارد پیچ شوید، کمی سرعت خود را کم کنید. دقت داشته باشید ترمزگرفتن های شدید می تواند سبب آسیب به شما شود.

در این بخش سعی کردیم مهم ترین تکنیک های رکاب زدن حرفه ای را مرورکنیم. با بررسی تکنیک های رکاب زدن حرفه ای که در این بخش بیان شد، می توانید به یک دوچرخه سوار حرفه ای تبدیل شوید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم