برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آشنایی با مراحل آموزش دوچرخه سواری به کودک

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

دوچرخه سواری از ورزش های جذاب بین کودکان مخصوصا پسربچه هاست که از همان کودکی به یادگیری آن علاقه نشان می دهند. این ورزش فواید بسیارزیادی برای کودک دارد و می تواند قوای جسمی و روحی وی را تقویت کند. یادگیری مهارت های دوچرخه سواری می تواند اعتمادبه نفس کودک را چندین برابر کند. از این رو نیز بهتراست در سن مناسب برای آموزش دوچرخه سواری به کودک اقدام کنید. دراین مطلب سعی می کنیم اطلاعات خوبی را درباره آموزش دوچرخه سواری به کودک ارائه کنیم. همراه ما باشید.

مراحل آموزش دوچرخه سواری به کودک

مسلما تمامی والدین اطلاعات کافی را درباره مراحل آموزش دوچرخه سواری به کودک را ندارند. از این رو نیز به صورت غیراصولی  اقدام به تمرین دادن کودک می کنند که ممکن است پروسه یادگیری وی را طولانی تر کرده و یا حتی به وی آسیب بزند. شما می توانید با بررسی مراحل دقیق آموزش دوچرخه سواری به کودک به خوبی این ورزش را به فرزندتان بیاموزید.

به هیچ عنوان از چرخ کمکی استفاده نکنید

در گذشته برای اینکه کودک اعتمادبه نفس بیشتری برای استفاده از دوچرخه پیداکند، از چرخ های کمکی برای دوچرخه استفاده می شد. این کار شاید در ابتدا می توانست حس خوبی را به کودک بدهد و اما بعدها با بزرگترشدن وی و جداکردن این چرخ ها ترس بیشتری در وجود وی شکل می گرفت. به همین دلیل نیز در دنیای امروز توصیه می شود که به هیچ عنوان از چرخ کمکی برای دوچرخه استفاده نشود.

ایمنی کودک حرف اول را می زند

قبل از اینکه آموزش دوچرخه سواری به کودک را شروع کنید، سعی کنید تا امنیت کودک را به خوبی تامین کنید. زمانی که صحبت از ایمنی کودک می شود، استفاده از کلاه ایمنی حرف اول را می زند. سعی کنید کلاهی را دقیقا اندازه سر کودکتان خریداری کنید تا بتواند از سر وی در برابر واردشدن ضربه های سخت محافظت کند.

محل مناسب برای آموزش دوچرخه سواری به کودک انتخاب کنید

برای اینکه بتوانید در نهایت امنیت آموزش دوچرخه سواری به کودک را شروع کنید، ابتدا باید مکان مناسبی را برای اینکار انتخاب کنید. امروزه در بیشتر شهرها مسیرهای اختصاصی برای دوچرخه سواری وجوددارد که می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. دقت داشته باشید هنگامی که به فرزندتان در این محیط ها دوچرخه سواری یاد می دهید، باید همه حواستان را به کودک بدهید. مراقبت سایر دوچرخه سواران باشید که وارد مسیر حرکت فرزند شما نشوند. یکبار آسیب کودک می تواند ترس زیادی را به وی القا کند پس بعدها کودک به این ورزش علاقه ای نشان نخواهدداد.

سایز مناسب دوچرخه کودک انتخاب کنید

برای اینکه اموزش دوچرخه سواری به کودک به درستی صورت گیرد، باید به دنبال انتخاب دوچرخه با سایز مناسب باشید. دوچرخه های بزرگ و یا خیلی کوچک مانع یادگیری درست کودک می شود و حتی می تواند مشکلاتی را برای سلامت وی نیز به وجودآورد. پس بهتراست قبل از خرید به خوبی در این زمینه تحقیق کنید و مناسبترین سایز را برای دوچرخه انتخاب کنید. کارشناسان ما در سایت برلیانس می توانند در این زمینه به شما کمک زیادی کنند.

زین را در ارتفاع مناسبی قراردهید

برای کودک شما که به تازگی دوچرخه سواری یادگرفته است، ارتفاع مناسب زین اهمیت بسیارزیادی دارد. دقت داشته باشید که ارتفاع زین باید به صورتی باشد که کودک بتواند به خوبی روی زین بنشیند و پایش را روی زمین بگذارد. پس درصورت اینکه این زین در ارتفاع مناسبی نباشد، کودک نمی تواند به خوبی تعادل خود را حفظ کند.

سوارو پیاده شدن از زین دوچرخه را امتحان کنید

سوار و پیاده شدن از دوچرخه برای کودک در ابتدا کار بسیارسختی است از این رو نیز بهتراست در ابتدای آموزش دوچرخه سواری کودک این موضوع را به وی بیاموزید. برای اینکه کودک بتواند راحتتر این کار را انجام دهد، می توانید در ابتدا کمی دوچرخه را بخوابانید تا سوارشدن برای وی راحتتر شود. دقت داشته باشید اگر کودک با اینکار نیز نتوانست سوارشود، مطمئن شوید که سایز اشتباهی را برای دوچرخه انتخاب کنید.

سرخوردن با نوک پا را تمرین کنید

از دیگر آموزش دوچرخه سواری به کودک می توان به تمرین سرخوردن با نوک پا اشاره کرد. برای اینکار لازم است تا پدال های دوچرخه را جدا کنید. در این حالت کودک باید بتواند در تعادل کامل روی آن بنشیند و از وی بخواهید در حالت نشسته با پاهایش کمی خود را عقب و جلو کند. به هیچ عنوان نگذارید در این حالت کودک به پاهایش نگاه کند، سعی کنید تمرکز وی را به جلو جمع کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم