برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آشنایی با انواع آچار دوچرخه و کاربرد آن

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

برای اینکه بتوانید با خیال راحت مسیرهای طولانی را دوچرخه سواری کنید، لازم است به همراه خود انواع آچار دوچرخه را به همراه داشته باشید. احتمال خراب شدن دوچرخه نیز مانند هر وسیله نقلیه دیگری وجوددارد از این رو نیز خرید آچار دوچرخه بااهمیت است.  در این مطلب می خواهیم درباره انواع آچار دوچرخه صحبت کنیم. اگر اطلاعاتی درباره مهم ترین آچار مورداستفاده در دوچرخه ندارید، همراه ما باشید.

معرفی انواع آچار دوچرخه

برای اینکه بتوانید از دوچرخه خود تا مدت ها بدون هیچ مشکلی استفاده کنید، لازم است سرویس و نگهداری آن به موقع صورت کیرد. دوچرخه سوار به مرور متوجه می شود که باید هر چندوقت دوچرخه خود را سرویس کند. البته گاهی این سرویس سطحی است که خود دوچرخه سوار می تواند به راحتی آن را انجام دهد و اما در برخی از موارد نیز برای سرویس کردن بایدآن را به تعمیرکار بسپارید. با این وجود برای سرویس های جزئی لازم است انواع آچار موردنیاز دوچرخه را خریداری کنید. درادامه مهم ترین آنها را به شما معرفی می کنیم.

آچار آلن

در بیشتر دوچرخه های جدید موجود در بازار از آچار آلن استفاده می شود از این رو نیز اهمیت دارد که آن را در لیست آچارهای خود بگنجانید. شما می توانید با استفاده از این آچار به راحتی تمامی پیچ های روی دوچرخه بازوبسته کنید و با استفاده از آن دیگر نیازی به آچارهای دیگر نخواهیدداشت.

البته لازم است بدانید که برخی از پیچ های روی دوچرخه با کمک آچار آلن باز نمی شوند و برای بازوبسته کردن آنها به آچارهای دیگری نیاز خواهیدداشت. به صورت کلی می توانیم بگوییم آچار آلن از پرکاربردترین انواع آچار دوچرخه است به همین دلیل نیز شرکت های دوچرخه سازی آن را به همراه دوچرخه ارائه می کنند.

آچار زنجیر

از دیگر انواع آچار دوچرخه می توان به آچار زنجیر اشاره کرد که برای موقعیت هایی که زنجیر دوچرخه پاره می شود، مورداستفاده قرارمی گیرد. این آچار مخصوصا برای دوچرخه هایی که چرخ و طوقه ها با استفاده از مهره به دوچرخه متصل شده اند، بسیار کاربردی است.

آچارخورشیدی دوچرخه

از دیگر انواع آچار دوچرخه که می تواند در سرویس کردن به شما کمک کند، آچارخورشیدی دوچرخه می باشد.

آچار خودرو

اگر دوچرخه حرفه ای و یا دنده ای در اختیار دارید، باید بدانید که آچار خودرو بهترین گزینه برای خرید شما خواهدبود. شما می توانید از این آچار برای بازکردن پیچ های دوچرخه استفاده کنید. بسیاری از افراد اقدام به ساخت این آچار می کنند که کار بسیارسختی است از این رو نیز می توانید مدل های آماده آن را از فروشگاه های ابزار خریداری کنید.

آچار تنه دوچرخه

از انواع آچار دوچرخه می توان به آچار تنه اشاره کرد که از آن می توانید برای سرویس کردن میل تنه و توپی آن استفاده کنید.

آچار فولی کش دوچرخه

در صورت اینکه نیاز باشد طبق قامه را از روی تنه دوچرخه باز کنید، استفاده از آچار فولی کش اهمیت دارد.

آچار پره

از دیگر انواع آچار دوچرخه می توان به آچار پره اشاره کرد که از آن برای سفت و یا شل کردن پره های طوقه دوچرخه استفاده می شود.  این کار سبب می شود تا لنگی چرخ ها به صورت کامل از بین برود.

آچار تایلور

احتمال پنجرشدن برای هر وسیله نقلیه ای وجوددارد از این رو نیز نیاز است تا تیوپ را از داخل لاستیک بیرون آورید. اینکار را می توانید به راحتی و با کمک آچار تایلور انجام دهید.

آچار والف

برای اینکه بتوانید به راحتی والف درون تیوپ را بازوبسته کنید، استفاده از آچار والف اهمیت دارد.

آچار جغجغه ای

این مدل از انواع آچار دوچرخه جز ابزارهای همه کاره محسوب می شود که دارای یک اهرم اصلی است و شما می توانید به راحتی با تعویض سری های آن به صورت های مختلف از آن استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای همه کاره پیشنهاد ما به شماست زیرا فضای کمتری را اشغال می کند به علاوه می توانید به راحتی از آن در موقعیت های مختلف استفاده کنید.

در این بخش سعی کردیم انواع ابزاردوچرخه را به شما معرفی کنیم. شما نیز می توانید بسته به کاربرد هریک از انواع آچاردوچرخه نسبت به خرید آنها تصمیم بگیرید. البته که خرید ابزارآلاتی که بیشتر با قطعات مصرفی دوچرخه در ارتباط هستند،اهمیت دارد. سایر آچارهای تخصصی دوچرخه برای سرویس های جزئی دوچرخه سوار موردنیاز نخواهدبود.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم