برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

همه چیز درباره انتخاب دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش هایی است که می تواند به صورت مستقیم روی سلامت قلب تاثیربگذارد. از این رو نیز به افراد در تمامی گروه های سنی پیشنهاد می شود تا این ورزش را دنبال کنند. در این میان شاید افرادی که وزن بالایی دارند، برای استفاده از دوچرخه دچار تردید شوند و چالش هایی داشته باشند؟ برای مثال بترسند که وزن آنها صدماتی را برای دوچرخه داشته باشد و مشکلاتی را برایشان ایجادکند. در این مطلب سعی می کنیم نکاتی که برای خرید دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن نیاز دارید را بررسی کنیم.

راهنمای خرید دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن

امروزه بیشتر دوچرخه هایی که در بازار دیده می شود، مناسب افراد با وزن کم و یا متوسط می باشد. از این رو نیز باید برای خرید دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن اطلاعات کافی داشته باشید تا بهترین گزینه ایمن را خریداری کنید. به صورت کلی دوچرخه های موجود در بازار تا وزن 100کیلوگرم را جواب می دهد و اما برای بیشتر از این مقدار لازم است دوچرخه های دیگری را انتخاب کنید.

جنس بدنه دوچرخه

از مهم ترین نکاتی که باید برای انتخاب دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن درنظرداشته باشید، جنس بدنه این دوچرخه می باشد. امروزه متریال متفاوتی در ساخت دوچرخه مورداستفاده قرارمی گیرد که از مهم ترین آنها می توان به آهن، آلمینیوم، فولاد، کربن و ... اشاره کرد. بیشتر دوچرخه های معمولی از جنس آلمینیوم هستند که گزینه مناسب برای افراد سنگین وزن نیست. از متریالی که می تواند در ساخت دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن مورداستفاده قرارگیرد، فولاد است.

چرخ های دوچرخه

برای خرید دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن لازم است سایز لاستیک و عرض آن را نیز درنظرداشته باشید. این دو مورد می تواند روی میزان وزن قابل تحمل دوچرخه تاثیربگذارد. از نظر مهندسی بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن مدل هایی است که سایز طوقه به کاررفته در آن کوچکتر است. اما برای اینکه فرد با اعتماد به نفس بیشتری رکاب زند و تسلط بهتری روی دوچرخه داشته باشد، باید مدل هایی با لاستیک پهن را انتخاب کنید.

شاید برای شما تعجب آور باشد و اما عاج های روی لاستیک نیز می تواند روی دوچرخه سواری شما تاثیربگذارد. از این رو نیز در هنگام خرید دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن تمامی این موارد را درنظربگیرید.

سایز دوچرخه

از دیگر نکات مهمی که باید برای خرید دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن درنظربگیرید، انتخاب سایز مناسب برای دوچرخه است. انتخاب سایز مناسب دوچرخه سبب می شود تا بتوانید راحتتر و با تسلط بیشتری رکاب بزنید.دقت داشته باشید اگر اطلاعات خاصی درباره انتخاب سایز دوچرخه ندارید، باید بدانید که این موضوع با اندازه قد شما رابطه مستقیم دارد. درواقع برای انتخاب سایز دوچرخه باید اندازه قدتان را بدانید و براین اساس به دنبال انتخاب دوچرخه مناسب باشید.

زین دوچرخه

زین دوچرخه ای که برای افراد سنگین وزن انتخاب می شود نیز متفاوت از سایرین است. به صورت کلی پیشنهاد می شود افراد چاق به دنبال انتخاب زین های نرم و پهن باشند تا بتوانند به خوبی روی آن رکاب بزنند. پس اگر زین دوچرخه انتخابی شما باریک و کوچک است سریعا آن را تعویض کنید زیرا هنگام رکاب زدن شما را اذیت خواهدکرد.

ترمز دوچرخه

شاید از خود بپرسید تفاوت بین ترمز دوچرخه های عادی و دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن در چیست؟ لازم است بدانید هرچه وزن دوچرخه سوار بیشتر باشد باید برای نگه داشتن دوچرخه فشاربیشتری را نیز به ترمزها وارد کنید. از این رو در هنگام انتخاب هریک از انواع ترمزهای هیدرولیکی، دیسکی و مکانیکی به دنبال بهترین گزینه باشید.

کمک فنر

کمک فنرهای موجود در دوچرخه می تواند ضربات ناشی از سطح زمین را دفع کند از این رو نیز می توانید احساس راحتی بیشتری را حین رکاب زدن داشته باشید. دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن نیز باید دارای کمک فنر باشد تا بتواند سواری خوبی را به وی ارائه دهد. البته باید بدانید برای خرید دوچرخه های کمک فنردار مسلما باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت کنید.

تعداد پره های چرخ

تعداد پره های چرخ روی ثبات شما در حین دوچرخه سواری تاثیرگذار است از این رو نیز برای انتخاب دوچرخه مناسب برای افراد سنگین وزن نیز باید موردتوجه قرارگیرد. بهتراست افراد سنگین وزن دوچرخه هایی را با 36پره انتخاب کنند.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم