برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

با انواع دوچرخه و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که زمانی که افراد دوچرخه سوار را مشاهده می­کنید که از دوچرخه سواری لذت می­برند، به فکر خرید دوچرخه بیافتید. جالب است بدانید که دوچرخه نیز مانند سایر وسایل نقلیه، انواع متفاوتی دارد، هر کدام از انواع دوچرخه، ویژگی­ها و کاربرد­های خاص خود را دارند که آنها را از دیگری متمایز می­کند.

نکته­ی مهمی که در انتخاب دوچرخه برای خرید وجود دارد این است که بدانید که دوچرخه را برای چه مکان و چه هدفی خریداری می­کنید، آیا دوچرخه را برای کوهستان می­خواهید یا جاده یا اینکه می­خواهید تنها برای ورزش روزمره خود از آن استفاده کنید؟

برای پاسخ به این سوال، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع دوچرخه و کاربرد آنها آشنا کنیم.

انواع دوچرخه

معرفی انواع دوچرخه

دوچرخه براساس ویژگی های فنی و ظاهری به چندین دسته تقسیم می‌شوند که قبل از خرید باید آنها را به خوبی بشناسید. در ادامه سعی می کنیم بیشتر در این باره بحث کنیم.

دوچرخه هیبریدی

اگر بخواهیم تعریف مختصری در مورد دوچرخه هیبریدی بیان کنیم، باید بگوییم دوچرخه هیبریدی، دوچرخه هیبریدی، دوچرخه‌ای است که از همه­ی انواع دوچرخه، ویژگی در خود دارد. افرادی که قصد دارند در سفرهای کوتاه مدت، جاده و یا در مسیر خاکی از دوچرخه استفاده کند، دوچرخه هیبریدی می­تواند یکی از گزینه­های انتخابی باشد.

یکی از ویژگی­های مهمی که دوچرخه هیبریدی دارد، این است که قابلیت این را دارد که با افراد مختلف تطبیق پیدا کند.

طراحی دوچرخه هیبریدی، مشابه دوچرخه کوهستان است، قطر لاستیک­های این نوع دوچرخه نه به اندازه­ی مدل کوهستان پهن است و نه به اندازه ی مدل جاده، نازک است. همچنین لاستیک­های دوچرخه هیبریدی، نازک­تر است.

دوچرخه کوهستان

اول چیزی که با شنیدن نام دوچرخه کوهستان به ذهن خطور می­کند، این است که تصور می­شود که این نوع دوچرخه، تنها مختص مسیر­های کوهستانی است. اما این تصور اشتباه ست، بلکه می­توان از این نوع دوچرخه برای کارهایی از جمله تور دوچرخه‌سواری و طبیعت­گردی استفاده کرد.

همچنین به دلیل اینکه می­توان از دوچرخه کوهستان در مسیر­های صاف و ساده در پارک­ها و خیابان­ها استفاده کرد، خریداران زیادی دارد.

طراحی دوچرخه مدل کوهستان، گویای قدرتمند بودن این نوع دوچرخه است، که این طراحی می­تواند به دوچرخه سوار، در پیمایش مسیرهای خاکی و غیر جاده­ای، کمک کند.

در حالت عادی برای استفاده از دوچرخه، استفاده از کمک فنرهای جلو کافی است، اما اگر تصمیم دارید که از مسیرهای چالشی عبور کنید، نیاز است که دوچرخه مورد استفاده شما، کمک های فنرهای جلو و عقب را داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید دوچرخه باید به سایز دوچرخه دقت کنید.

دوچرخه جاده

اگر به دنبال دوچرخه­ای هستید که سرعت بیشتری نسبت به سایر مدل های دوچرخه داشته باشد و همچنین می­خواهید از دوچرخه خود برای مکان­هایی همچون جاده و یا مسابقات استفاده کنید، دوچرخه جاده، گزینه مناسبی است.

                                                    دوچرخه جاده

به طور کلی، این مدل دوچرخه از نظر وزن، عرض لاستیک و فریم با سایر مدل­های متفاوت است.

از نظر وزن، این مدل دارای وزنی 7 کیلوگرمی است که نسبت به سایر مدل­ها که دارای وزنی 12 کیلوگرمی هستند، دارای وزن سبک­تری است. این وزن، وزن سبکی به شمار می آید که همین مسئله باعث می­شود که سرعت دوچرخه افزایش پیدا کند.

از دوچرخه جاده با عنوان دوچرخه مسابقات نیز یاد می­شود که این مسئله به دلیل نازک بودن لاستیک دوچرخه است. نازک بودن لاستیک دوچرخه باعث می­شود که اصحکاک لاستیک با سطح زمین کاهش پیدا کند، که همین مسئله باعث افزایش سرعت دوچرخه می­شود.

یکی دیگر از تفاوت­های این مدل دوچرخه با سایر انواع دوچرخه، طراحی فریم آن است. از جمله ویژگی­های فریم دوچرخه جاده می­توان به بدنه­ی نازک، میله های شکل­دار و برعکس روی فرمان و همچنین سیستم چرخ دنده اشاره کرد.

دوچرخه شهری

دوچرخه شهری، یکی از انواع دوچرخه است که در ساده­ترین شکل ممکن طراحی می­شود و همان طور که از نام این مدل مشخص است، برای دوچرخه­سواری در شهر از آن استفاده می شود.

دوچرخه سایکل کراس

سایکل کراس مانند دوچرخه هیبریدی، برخی از ویژگی­های انواع دوچرخه را در خود جای داده است. اما ویژگی که دارد این است که در بخش جاده، قوی­تر عمل می کند. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که می­خواهید سفر کوتاهی را با دوچرخه تجربه کنید؛ اما می­خواهید بیشتر در جاده باشید و کمتر در مسیر­های غیر آسفالتی باشید، دوچرخه سایکل کراس می­تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

دوچرخه برقی

جالب است بدانید که هر دوچرخه­ای را می توان با استفاده از کیت مخصوص، برقی کرد. اما این کار به معنای این نیست که صرفا می­توان هر نو ع دوچرخه ای را برقی کرد، زیرا آنگاه این کار معنای خاصی نخواهد داد.

به عنوان مثال، دوچرخه جاده که برای اهدافی همچون مسابقات طراحی شده است را نمی­توان برقی کرد، زیرا هدف استفاده از این نوع دوچرخه، تلاش و کوشش است. اما می­توان دوچرخه­هایی همچون دوچرخه کوهستان، سایکل کراس و حتی شهری را با استفاده از کیت مخصوص، برقی کرد یا حتی می­توان این نوع دوچرخه­ها را از ابتدا برقی خریداری کرد.

اما اگر شما جزو افرادی هستید که در شهرهای آلوده زندگی می­کنید که با رکاب زدن در محیط شهری، سموم آلوده وارد بدن­تان می­شود و یا اینکه به راحتی علاقه­مند هستید، می­توانید از دوچرخه برقی استفاده کنید.

در مورد دوچرخه برقی، شاید این سوال برای­تان پیش بیاید که چه تفاوتی با موتور برقی دارد، در پاسخ به این سوال باید بگوییم که موتور برقی زمانی که شارژ آن تمام می­شود دیگر نمی­توان به مسیر ادامه داد، اما اگر شارژ دوچرخه برقی تمام شود، می­­توان رکاب زد و به مسیر ادامه داد.

دوچرخه بانوان

یکی دیگر از انواع دوچرخه، دوچرخه بانوان است. در مورد این مدل، نکته­ای که باید به آن اشاره کنیم این است که بانوان برای استفاده از سایر مدل­های دوچرخه محدودیتی ندارند و طراحی این دوچرخه تنها برای راحتی بیشتر و آسیب نرسیدن به عضلات بانوان است؛ زیرا این نوع دوچرخه با توجه به آناتومی و ساختار عضلات بانوان طراحی شده است.

از جمله تفاوت­های دوچرخه مدل بانوان می­توان به تغییر سایز فریم، پهن­تر بودن نوع زین، تغییر جاگیری دستان در فرمان و همچنین ارتفاع دوچرخه اشاره کرد. همچنین این مدل نسبت به آقایان، وزن کمتری دارد و سبک­تر است، به همین دلیل استفاده از این نوع دوچرخه آسان­تر است و بانوان در هنگام استفاده از این نوع دوچرخه، حس بهتری خواهند داشت.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم