برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

بررسی شایع ترین دردهای دوچرخه سواری

نوشته شده در تاریخ10 ماه پیش
دوست داشتن

دوچرخه سواری جز ورزش های هوازی به شمار می رود که می تواند تاثیرات بسیارخوبی را روی سلامت افراد داشته باشد. به صورت کلی دوچرخه سواری هیچ مشکلی را برای افراد ایجاد نمی کند اما گاهی امکان دارد رکاب زدن های نادرست سبب بروز درد شود. البته دلایل دیگری نیز برای بروز این درد وجوددارد که در اینجا مورد بحث ما نیست. در این مطلب می خواهیم درباره متداول ترین دردهای دوچرخه سواری صحبت کنیم. همراه ما باشید تا بتوانید در موقعیت مناسب بهترین اقدام را داشته باشید.

شایع ترین دردهای دوچرخه سواری و راه های رفع آن

ممکن است در حین دوچرخه سواری دچار دردهایی شوید که شما را از ادامه فعالیت بازدارد. بدین ترتیب باید علل بروز این دردهای دوچرخه سواری را خوب بدانید و در جهت رفع آن تلاش کنید. درادامه شایع ترین دردهای دوچرخه سواری را با هم مرور می کنیم.

احساس درد در ناحیه گردن

یکی از دردهای دوچرخه سواری احساس ناراحتی در ناحیه گردن است که در صورت تنظیم نبودن زین اتفاق می افتد. در یک موقعیت درست باید شانه های فرد زاویه 90 درجه بین بازوها و بالاتنه ایجاد می کند. در این حال دست ها به درستی روی زین قرارمی گیرد و سر به قسمت جلوی دوچرخه کشیده می شود. اگر در حین دوچرخه سواری بدن شما در این حالت درست قرارنگیرد، باید ارتفاع زین را تغییر دهید. با بالا و پایین آوردن ارتفاع میله زین شما می توانید به راحتی خود را در حالت درست قراردهید.

احساس درد در دست ها

این درد زمانی ایجاد می شود که فشار بسیارزیادی روی دست ها وارد می شود و یا اینکه دست در یک وضعیت نادرست قراربگیرد. برای حل این مشکل بهتراست ابتدا زین خود را در یک حالت تراز قراردهید. درواقع بهتراست شیب زین را بررسی کنید زیرا اگر شیب کمی به سمت پایین باشد به دست های شما فشار واردکرده و سبب درد در حین دوچرخه سواری خواهدشد. زین باید درسطح خودتان باشد تا فشاری به دست ها واردنکند.

البته اگر فرمان دوچرخه بیش ازاندازه پایین باشد، باز هم احساس درد خواهیدکرد. می توانید یک کرپی بلندتر را امتحان کنید و بررسی کنید که آیا باز هم مچ دست شما بیش ازاندازه خم می شود یا خیر؟

احساس درد در ناحیه کمر

کمردرد یکی دیگر از دردهای دوچرخه سواری است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. در هنگام بروز این درد ابتدا باید ارتفاع زین خود را بررسی کنید زیرا زین های خیلی بالا و یا خیلی پایین می توانند سبب بروز درد شوند. البته اگر اختلاف ارتفاع بین زین و فرمان شما وجودداشته باشد نیز سبب بروز درد خواهدشد.

برای اینکه از بروز دردهای دوچرخه سواری جلوگیری کنید، لازم است روی زین دوچرخه بنشینید. حال اگر در حین رکاب زدن باسن شما به پهلو حرکت می کند، مطمئن باشید که کمرتان نیز به مرورزمان ضربه خواهدخورد. پس بهتراست زین را پایین بیاورید تا یک در حالت درست قراربگیرید. درمقابل اگر زانوی شما بالاتر از سطح باسن باشد در حین رکاب زدن می تواند به کمرتان فشار وارد کند پس بهتراست قبل از هرچیزی کمی زین را بالاتر بکشید.

درواقع باید وضعیت بدن خود را بررسی کنید و هدف شما ایجاد یک پشتی صاف با انحنای کمر معمولی داشته باشید.  دقت داشته باشید اگر ستون فقرات شما در حین رکاب زدن گرد باشد، مسلما به کمرتان فشار وارد می کند.

احساس درد در کشاله ران

از دیگر دردهای دوچرخه سواری می توان به احساس ناراحتی در کشاله ران اشاره کرد. این درد ناشی از شکل زین و یا موقعیت نادرست آن می باشد. پس اول بررسی کنید که آیا اصلا زین موردنظر با آناتومی بدن شما همخوانی دارد یا خیر؟ اگر هنگام نشستن روی زین احساس خوبی ندارید، باید برای تعویض آن اقدام کنید.

احساس درد در ناحیه زانو

از دیگر دردهای دوچرخه سواری می توان به احساس درد در ناحیه زانو اشاره کرد. علت این درد می تواند ارتفاع زین و یا موقعیت پنجره پدال کفش دوچرخه باشد. برای برطرف کردن این دردهای دوچرخه سواری ابتدا باید بررسی کنید که کدام یک از قسمت های زانوی شما درد دارد. اگر قسمت جلو زانو هنگام رکاب زدن اذیت می کند، احتمال پایین بودن زین وجوددارد اما برعکس اگر پشت زانو درد می گیرد، زین شما نسبت به استاندارد بالاتر است.

البته اگر پنجره پدال دوچرخه نیز خیلی جلو و یا عقب باشد به مفاصل زانو فشار وارد می کند و سبب بروز درد خواهدشد.

احساس درد در ناحیه پاها

برخی از افراد در حین دوچرخه سواری در ناحیه پاها احساس درد خواهندداشت. برای رفع این دردها لازم است گیره کفش تان را بررسی کنید. دقت داشته باشید اگر گیره کفش خیلی جلوتر باشد، درواقع شما بیشتر با کمک انگشتان خود رکاب می زنید. همین موضوع نیز در طولانی مدت سبب بروز درد خواهدشد. البته که باید میزان راحتی کفش های دوچرخه سواری را نیز بررسی کنید. گاهی اوقات شما با کفش نامناسب رکاب می زنید به همین دلیل پس از مدتی کوتاهی احساس پا درد خواهید داشت.

احساس درد در پهلوها

پهلو درد یکی از دردهایی است که در هنگام دوچرخه سواری به دلیل بالا و پایین رفتن دیافراگم ایجاد می شود. برای اینکه از بروز این دردها جلوگیری کنید، لازم است عضلات میانی بدن خود را از طریق ورزش های دیگر بدنسازی تقویت کنید. دقت داشته باشید در زمان رکاب زدن نیز نباید فشارزیادی به بدن واردشود تا از بروز این دردهای احتمالی جلوگیری کرد. البته زمانی که درحین دوچرخه سواری با چنین دردی روبه رو شدید، سعی کنید نفس کشیدن خود را منظم کنید تا بتوانید کمی این رد را تسکین دهید.

البته که باید در هنگام دوچرخه سواری آب بنوشید و پس از دوچرخه سواری نیز از مصرف غذاهای سنگین پرهیز کنید.

تمامی دردهای دوچرخه سواری که احتمالا در هنگام رکاب زدن با آن روبه رو خواهیدشد را در این بخش بررسی کردیم. با بررسی روش های رفع درد دوچرخه سواری می توانید بهترین درمان را برای آن انتخاب کنید. البته اینکه یک دوچرخه مناسب نیز براساس فرم بدنی خود انتخاب کنید در کاهش دردهای دوچرخه سواری بی تاثیر نخواهدبود. برلیانس مدل های متنوعی دوچرخه را به شما عرضه می کند که می توانید با خیال راحت هریک را انتخاب کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم