برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مهم ترین ابزار سرویس دوچرخه که حتما به آن نیاز پیدا می کنید

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

اگر اهل دوچرخه سواری هستید، باید ابزار سرویس دوچرخه را نیز همیشه به همراه داشته باشید. البته اگر به تازگی دوچرخه خریده اید، خیلی نیاز به سرویس نخواهیدداشت. اما زمانی که مسافت های طولانی را با دوچرخه طی می کنید و بیشتر از آن استفاده می کنید، مسلما این وسیله نیاز به سرویس پیداخواهدکرد. در این مطلب سعی می کنیم اطلاعات بیشتری را درباره ابزار سرویس دوچرخه به شما ارائه می کنیم که با خرید آنها می توانید با خیال راحت مسیرهای طولانی را هم طی کنید. همراه ما باشید.

معرفی انواع ابزار سرویس دوچرخه

ابزار سرویس دوچرخه قیمت چندانی ندارند اما با وجود آنها در حین دوچرخه سواری خیالتان از بابت سلامت دوچرخه راحت خواهدبود و می توانید با اطمینان مسیرهای طولانی را نیز رکاب بزنید. درادامه به معرفی این ابزار می پردازیم.

ابزار چندکاره

شما برای سرویس کردن دوچرخه به ابزارهای متعددی نیاز دارید که برای راحتترشدن حمل آنها تمامی این ابزارها در یک ابزار با عنوان چندکاره جمع شده اند. این ابزارچندکاره دارای مواردی نظیر آلن های 2،2/5،3،4،5و6میلیمتری، پیچ گوشتی های دوسو و چهارسو و آلن های ستاره ای با سایزهای مختلف است. این ابزار اندازه بسیارکوچکی دارد از این رو نیز شما به راحتی می توانید آن را همراه خود حمل کنید.

تلمبه کوچک

بیشتر افراد حداقل یکبار تجربه کم شدن باد لاستیک دوچرخه را دارند. از این رو نیز سعی کنید قبل از اینکه رکاب زدن را آغاز کنید از سلامت چرخ ها اطمینان حاصل کنید. البته بهتراست تلمبه کوچک را نیز به همراه خود داشته باشید تا در صورت کم بادشدن چرخ ها در طی مسیر به راحتی آن را باد کنید. امروزه تلمبه در اندازه های بسیارکوچکی در بازار یافت می شوند که می توانید به آسانی آن را به بدنه دوچرخه وصل کنید. البته تلمبه های دارای فشارسنج نیز گزینه های جذابی برای خرید محسوب می شوند زیرا به شما کمک می کند تا به راحتی باد لاستیک را تا حدود 45 ببرید.

برای آن دسته از دوچرخه هایی که باید بادلاستیک هایشان بالاتر باشد، می توانید از از کارتریج دی اکسیدکربن استفاده کنید. البته قیمت این کارتریج بالاست و به مرور سبب تولید زباله می شود با این وجود خیلی خوب می تواند پاسخگوی نیازهایتان باشد.

کیت پنچرگیری

این احتمال وجوددارد که در هنگام رکاب زدن و دوچرخه سواری دچار پنچری شود. در چنین موقعیتی باید بتوانید دوچرخه خود را پنچرگیری کنید تا بتوانید خودتان را به منزل برسانید. امروزه در ساختار بیشتر لاستیک دوچرخه تیوپ وجوددارد درنتیجه برای پنچرگیری آن به مشکل نخواهیدخورد. برای پنچرگیری این دوچرخه ها کافیست محل پنچری را پیدا کنید، سپس تیوپ را خارج کرده و محل موردنظر را به خوبی تمیز کنید. سپس کافیست کمی چسب را روی سوراخ بزنید و وصله را روی آن قراردهید.

دقت داشته باشید در این میان برخی از وصله های موجود در بازار خود دارای چسب هستند که به هیچ عنوان درست عمل نمی کنند. از این رو نیز برای پنچرگیری خودتان را درگیر آنها نکنید و از همان ابتدا از چسب کمک بگیرید. پنچرگیری به صورت کلی 5 دقیقه از وقت شما را می گیرد، پس می توانید به سرعت به سمت خانه حرکت کنید.

البته در بعضی از موارد نیز پنچری به حدی زیاد است که خودتان نمی توانید آن را تعمیر کنید. در این حالت باید پیاده به منزل بروید و به صورت کلی تیوپ را تعویض کنید.

تایرلور

برای پنچرگیری لازم است تا لاستیک را از داخل طوقه دوچرخه بیرون بکشید. اینکار در بعضی از دوچرخه ها به خوبی انجام می شود و اما برخی از لاستیک های ضخیم را نمی توانید به این راحتی از طوقه جدا کنید. از مهم ترین ابزار سرویس دوچرخه که در این زمینه به شما کمک خواهدکرد، تایر لور است. شما با استفاده از دو تایر لور می توانید به راحتی لاستیک را از طوقه جدا کنید از این رو نیز بهتراست این ابزار را به همراه داشته باشید.

تیوپ اضافه

اگر می خواهید مسیرهای طولانی را رکاب بزنید، اهمیت دارد که یک تیوپ اضافه را نیز به همراه داشته باشید. همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم گاهی میزان پنچری دوچرخه به حدی است که شما دیگر نمی توانید آن را پنچرگیری کنید. در این موقعیت لازم است تا یک تیوپ اضافه را نیز به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم تیوپ دوچرخه را به کلی عوض کنید. البته برای رفت و آمد در مسیرهای کوتاه خیلی حمل تیوپ اضافی اهمیت نخواهدداشت اما اگر می خواهید برای مدت زمان طولانی رکاب بزنید، حتما یکی از آنها را به همراه داشته باشید.

روغن زنجیر

بعضی از اوقات در هنگام رکاب زدن احساس خواهیدکرد که نمی توانید به خوبی پدال را هل دهید و یا اینکه این کار را به سختی انجام می دهید. در بسیاری از موارد این مشکل با استفاده از روغن زنجیر به خوبی حل می شود. روغن زنجیر به روانترشدن چرخ های دوچرخه کمک می کند و عمر مفید زنجیر را نیز افزایش می دهد. البته که خودتان نیز می توانید در انرژی کمتری را برای رکاب زدن بگذارید. روغن زنجیر از مهم ترین ابزار سرویس دوچرخه محسوب می شود که برای انتخاب آن  لازم است آب و هوای محل زندگی خود را درنظربگیرید.

برای سرویس دوچرخه های معمولی همراه داشتن همین ابزاری که تابه حال بیان شد، کافی خواهدبود. اما اگر دوچرخه شما از نوع برقی است باید ابزارهای دیگری را نیز به همراه داشته باشید زیرا ساختار این دوچرخه با دوچرخه های معمولی متفاوت است. برخی از مهم ترین ابزار سرویس دوچرخه برقی را درادامه بیان می کنیم:

ولت سنج

باتری از مهم ترین بخش های دوچرخه برقی به شمار می رود از این رو نیز برای بررسی عملکرد آن نیاز دارید تا یک ولت سنج را به همراه داشته باشید. ولت سنج به شما کمک می کند تا ولتاژ صحیح باتری دوچرخه را حساب کنید. بدین ترتیب می توانید بررسی کنید که آیا باتری دوچرخه به شکل صحیح کار می کند یا خیر.

کابل شارژر

در بسیاری از موارد دوچرخه برقی به درستی شارژ نمی شود. در این موارد ممکن است کابل شارژر شما خراب شده باشد که می توانید با تعویض کابل شارژر به راحتی این مشکل را حل کنید. البته قبل از به همراه بردن کابل شارژر از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم