برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

بررسی ده نکته مهم برای دوچرخه سواری در باران

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

دوچرخه سواری از ورزش‌های جذابی است که تأثیرات بسیارخوبی روی سلامت بدن دارد. برای یادگیری این ورزش می‌توانید از افراد ماهر کمک بگیرید و یا سری به کلاس‌های آموزش دوچرخه سواری بزنید. البته که پس از این آموزش‌های ابتدایی خودتان باید مهارت‌های دوچرخه سواری در شرایط مختلف را فرابگیرید. دوچرخه سواری در باران نیز نیازمند مهارت و اطلاعات کافیست زیرا می‌تواند شما را با چالش‌هایی روبه رو سازد. در این مطلب درباره تمامی نکاتی که برای دوچرخه سواری در باران نیاز دارید، صحبت می‌کنیم. همراه ما باشید.
بررسی نکات مهم برای دوچرخه سواری در باران
دوچرخه سواری در هوای بارانی احساس بسیارخوبی به شما می‌دهد و می‌تواند تأثیرات بسیارخوبی را روی کاهش استرس و اضطراب داشته باشد. البته که برای رکاب زدن در چنین محیطی باید با اصول آن نیز آشنایی داشته باشید.
لباس ضدآب بپوشید
اگر می‌خواهید در هوای سرد و یا بارانی برای دوچرخه سواری بیرون بروید، باید یک لباس ضدآب را به همراه داشته باشید. استفاده از لباس‌های معمولی و خیس شدن آن‌ها می‌تواند سبب بروز سرماخوردگی و عواقب بعد از آن شود. اما پوشیدن یک لباس ضدآب هم کمک می‌کند تا بدن شما خشک بماند و هم به تنظیم دمای بدن کمک خواهدکرد. از بهترین متریالی که در تولید لباس ضدآب مورداستفاده قرارمی گیرد، می‌توان به گرتکس اشاره کرد. گرتکس جز بهترین ماده‌ها در مقابل باران محسوب می‌شود زیرا از خیس شدن و عرق کردن شما جلوگیری می‌کند.
از گلگیر استفاده کنید
برای اینکه بتوانید به راحتی در جاده‌های خیس رکاب بزنید، باید روی دوچرخه خود گلگیر نصب کنید. درواقع می‌توان گفت از مهم‌ترین اصول دوچرخه سواری در باران استفاده از گلگیر است. ممکن است گلگیر دوچرخه در حین رکاب زدن صدا‌های بدی را تولید کند که آرامش شما را به هم زند اما وجود آن الزامی است.
کفش و دستکش مخصوص بپوشید
برای اینکه پس از دوچرخه سواری در باران مریض نشوید و تعادل دمایی بدن شما به هم نخورد، باید بدنتان را گرم نگه دارید. درواقع باید هرطور شده از خیس شدن در زیرباران جلوگیری کنید. بدین منظور نیز لازم است از کفش و دستکش مخصوص استفاده کنید. دستکش مخصوص دوچرخه سواری باید وزن کمی داشته باشند و علاوه براین ضدآب باشند تا بتوانید به راحتی در هنگام رکاب زدن کنترل دوچرخه را به دست بگیرید.
کفش‌های مناسب دوچرخه سواری در باران نیز باید ضدآب و کم وزن باشید که به راحتی بتوانید با کمک آن‌ها رکاب بزنید.
از چربی گیر زنجیر استفاده کنید
برای دوچرخه سواری در باران می‌توانید از چربی گیر زنجیر استفاده کنید. لازم است چربی گیر را روی زنجیر دوچرخه بزنید و پس از چند دقیقه آن را خشک کنید. پس از این مرحله لازم است مقداری روان‌کننده نیز روی زنجیر بریزید، با اینکار می‌توانید دوچرخه را برای رکاب زدن آماده کنید. همین کار ساده می‌تواند عمر زنجیر دوچرخه را چندین برابر کند.
لاستیک‌ها را بررسی کنید
لاستیک یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوچرخه است که سلامت آن به ایمنی بیشتر شما در حین دوچرخه سواری کمک خواهدکرد. زمانی که شما در باران دوچرخه سواری می‌کنید، لاستیک‌های بیش از حدمعمول گل و لای به خود جذب می‌کنند. از این رو نیز بهتراست قبل از اینکه دوباره وارد جاده‌های بارانی شوید، لاستیک‌ها را به دقت چک کنید. گاهی سنگ ریزه و یا شیشه می‌تواند بریدگی‌هایی را روی لاستیک ایجاد کند که درنهایت تیوپ را سوراخ خواهدکرد. از این رو نیز با بررسی لاستیک می‌تواند از بروز حادثه جلوگیری کند.
بهترین لاستیک برای دوچرخه سواری در باران لاستیک‌های پهن با لاج بلند است. این نوع از لاستیک سطح تماس بیشتری با جاده دارد از این رو نیز رکاب زدن در جاده‌های بارانی را برای شما راحت‌تر می‌کند.
از داخل گودال‌های آب رد نشوید
مسلماً در هنگام بارش، آب روی برخی از قسمت‌های جاده بیشتر جمع می‌شود. شما باید در حین دوچرخه سواری توجه کنید که به هیچ عنوان از این مکان‌ها رد نشوید. شاید در ظاهر این گودال کم عمق به نظر برسد اما زمانی که از آن عبور کنید متوجه عمق زیاد آن شوید. معمولاً آب بیشتر در کناره‌های جاده جمع می‌شوند درنتیجه سعی کنید از این مکان‌ها کمتر عبور کنید.
از کیسه پلاستیکی کمک بگیرید
یکی از معمول‌ترین اتفاقاتی که در حین دوچرخه سواری در باران برای شما می‌افتد، خیس شدن پا‌هایتان است. درواقع شما باید به دنبال راه حلی باشید که از خیس شدن پا‌هایتان جلوگیری کند. یکی از ارزان‌ترین راه‌هایی که می‌توانید با کمک آن مانع خیس شدن پا‌هایتان شوید، استفاده از کیسه پلاستیکی است. برای خشک نگه داشتن پا‌هایتان تنها کافیست این کیسه پلاستیکی را روی جورابتان بکشید و درنهایت کفش بپوشید. البته امروزه جوراب‌های سیبل اسکینز نیز می‌تواند یک گزینه مقرون به صرفه برای دوچرخه سواری در باران باشد.
از انواع چراغ استفاده کنید
در روز‌های بارانی شاید سایر رانندگان متوجه دوچرخه سوار نشوند از این رو نیز شما باید از انواع چراغ و تابنده کمک بگیرید. برای اینکار می‌توانید از چندین چراغ led خوب کمک بگیرید و آن‌ها را به دوچرخه متصل کنید. همین کار می‌تواند برای دوچرخه سواری در باران به شما کمک کند. بهتراست این چراغ‌ها را روی فرمان یا گلگیر نصب کنید که بیشتر در دید قرارداشته باشند.
از ترمز ایمن استفاده کنید
ترمز یکی از مهم‌ترین بخش‌های دوچرخه است که برای دوچرخه سواری در باران باید به دنبال انتخاب ایمن‌ترین آن‌ها باشید. از بهترین ترمز‌ها که در محیط‌های بارانی به کارتان می‌آید، می‌توان به ترمزدیسکی هیدرولیکی اشاره کرد. با کمک این ترمز‌ها می‌توانید در نهایت ایمنی در محیط‌های بارانی رکاب بزنید.
لوازم جانبی را به همراه داشته باشید
احتمال خراب شدن دوچرخه در روز‌های بارانی وجوددارد از این رو نیز بهتراست تمامی لوازم جانبی را به همراه داشته باشید. بدین ترتیب در صورت بروز مشکل خودتان می‌توانید نسبت به تعمیر دوچرخه اقدام کنید. ازجمله مهم‌ترین این لوازم جانبی می‌توان به آچارمناسب، زنجیر و روغن اشاره کرد.
بررسی تمامی اصولی که برای دوچرخه سواری در باران بیان شد، شما می‌توانید با خیال راحت در محیط‌های بارانی رکاب بزنید. البته دقت داشته باشید به هیچ عنوان نباید در باران‌های شدید و رگباری دوچرخه سواری کنید زیرا احتمال وقوع سیل در این شرایط بالاست و می‌تواند خطرات جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.  

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم