برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چند قواعد مهم برای راندن دوچرخه برقی در باران

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

دوچرخه برقی یکی از جدیدترین انواع دوچرخه های موجود در بازار است که امروزه مورداستقبال قرارگرفته است. این مدل از دوچرخه بهترین وسیله نقلیه برای محیط های پرتردد به شمارمی رود زیرا به شما کمک می کند تا به راحتی مسافت های طولانی را با کمترین خستگی طی کنید.البته استفاده از دوچرخه برقی در محیط های مختلف دارای شرایطی است که شما به عنوان دوچرخه سوار باید درباره آن اطلاعاتی داشته باشید. در این مطلب سعی می کنیم مهم ترین نکات برای راندن دوچرخه برقی در باران را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

آیا دوچرخه های برقی هنگام خیس شدن دچار مشکل می شوند؟

شاید تصور کنید که استفاده از دوچرخه های برقی در محیط باران می تواند برای شما مشکل ساز شود اما این تصورتان کاملا غلط است. باید بدانید دوچرخه های الکتریکی مقاومت بسیارزیادی در برابر رطوبت دارند از این رو نیز می توانید با خیال راحت در هوای بارانی نیز از آن استفاده کنید. البته بهتراست در هنگام خرید در این باره از فروشنده سوال بپرسید زیرا تمامی دوچرخه های برقی نیز مقاومت چندانی در برابر آب ندارند.

با این وجود بهتراست برای راندن دوچرخه برقی در باران قواعد خاص آن را بدانید تا درنهایت ایمنی مسیر را طی کنید.

بررسی مهم ترین قواعد راندن دوچرخه برقی در باران

دوچرخه سواری در باران کار سختی نیست اما باید با قواعد و اصول آن آشنایی داشته باشید. با رعایت این قواعد می توانید از راندن دوچرخه برقی در باران لذت ببرید.

استفاده از گلگیر

دوچرخه های برقی  باتری های مقاوم در برابر آب دارند از این رو نیز می توانید با خیال راحت از آنها در آب و هوای بارانی نیز استفاده کنید. اما بهتراست برای راندن دوچرخه برقی در باران نیز از انواع گلگیر استفاده کنید، این گلگیر از خیس شدن شما و وسایلتان در هوای بارانی جلوگیری می کند. پس سعی کنید قبل از ورود به آب و هوای بارانی گلگیرهای دوچرخه را نصب کنید.

استفاده از چراغ ها

زمانی که می خواهید در آب و هوای بارانی با دوچرخه برقی رکاب بزنید، درواقع قراراست با وسایل نقلیه دیگری نیز روبه رو شوید. درهوای بارانی معمولا اکثر راننده ها دید خوبی ندارند از این رو نیز شما به عنوان یک دوچرخه سوار باید چراغ مناسبی داشته باشید.  استاندارد روشنایی این چراغ ها به صورتی است که باید نور آن در فاصله  150متری نیز دیده شود. این قانون در رابطه با چراغ های عقب و جلو صدق می کند از این رو نیز قبل از اینکه در چنین آب و هوایی رکاب بزنید، از سالم بودن چراغ های دوچرخه اطمینان حاصل کنید.

تنظیم باد لاستیک ها

از دیگر قواعد راندن دوچرخه برقی در باران ، تنظیم کردن باد لاستیک هاست. شاید حفظ تعادل دوچرخه در محیط های بارانی برای شما کار سختی باشد، تنظیم بادلاستیک ها یکی از اقداماتی است که برای حفظ تعادل بیشتر به شما کمک می کند. در هوای بارانی باد لاستیک دوچرخه شما باشد کمتر باشد، بدین ترتیب دوچرخه سطح تماس بیشتری با کف جاده خواهدداشت. از این رو نیز بهتر می توانید روی دوچرخه کنترل داشته باشید.

پس به هیچ عنوان در هوای بارانی لاستیک ها را بیش ازاندازه باد نکنید.

استفاده به موقع از ترمز

یکی از مهم ترین بخش های دوچرخه که در هوای بارانی عملکرد خوبی نخواهدداشت، ترمز دوچرخه است. درواقع قطرات آبی که در کف جاده قرارمی گیرند سبب لغزندگی می شوند از این رو نیز ترمزها نمی توانند به درستی عمل کنند.

امروزه ترمزهای متفاوتی در ساختار دوچرخه به کارمی رود که از بهترین آنها می توان به ترمز دیسکی اشاره کرد. ترمزهای دیسکی عملکرد بسیارخوبی را در هوای بارانی دارند از این رو نیز بهتراست دوچرخه های برقی با این مدل ترمز انتخاب کنید. اما باید بدانید به صورت کلی برای ترمزگرفتن در آب و هوای بارانی باید محتاط عمل کنید زیرا احتمال لیزخوردن شما در جاده های صاف و لغزنده بسیارزیاد است.

پیداکردن نقاط لغزنده

برای راندن دوچرخه برقی درباران لازم است حواستان به نقاط لغزنده جاده هم باشد. بهتراست از نقاطی نظیر چاله، گودال و ... فاصله بگیرید. هنگام رانندگی در هوای بارانی مسلما چاله هایی را خواهیددید که روی سطح آن شکل رنگین کمان دیده می شود این شکل رنگین کمان حاصل ترکیب نفت و آب است که حتما باید از آن دوری کنید.

در کناره های جاده خط های رنگی وجوددارد که به هیچ عنوان نباید روی آنها نیز رکاب بزنید. زیرا این خطوط بسیارلغزنده هستند و عبور از آنها می تواند تعادل شما را به هم بزند. به صورت کلی باید بگوییم روی سطوحی رانندگی کنید که به خوبی بتوانید کف زمین را ببینید.

استفاده از دنده سنگین

یکی دیگر از قواعد دیگری که از راندن دوچرخه برقی در باران بدانید، به کارگیری دنده های سنگین دوچرخه است. اگر دوچرخه های معمولی بدون دنده دارید ، رانندگی در محیط های لغزنده برای شما سخت و دشوار خواهدبود البته که انرژی زیادی را نیز از شما خواهدگرفت. اما اگر دوچرخه دنده ای دارید و می خواهید در محیط های لغزنده رکاب بزنید باید از دنده سنگین استفاده کنید.

پوشاندن باتری

باتری یکی از مهم ترین بخش های دوچرخه برقی به شمارمی رود. از این رو نیز بهتراست زمانی که می خواهید با این دوچرخه درمحیط های بارانی رکاب بزنید، روی باتری را به صورت کامل بپوشانید. زیرا احتمال ورود رطوبت به داخل باتری و نمایشگر آن بالاست و شما باید تا می توانید از باتری دوچرخه محافظت کنید.

بهتراست در هنگام خرید دوچرخه برقی مدل هایی را انتخاب کنید که باتری آن به راحتی قابل جداسازی و حمل است. بدین ترتیب در آب وهوای بد جوی می توانید این باتری را از دوچرخه جدا کنید.

حفظ تعادل

دوچرخه برقی نسبت به مدل های معمولی قدرت بیشتری دارند از این رو نیز به شما حس حرفه ای بودن می دهند. از این رو نیز امکان دارد که برای راندن دوچرخه برقی در باران نیز اعتمادبه نفش بالایی داشته باشید و از این رو نیز حرکات اضافی انجام دهید.  انجام همین حرکات اضافی ممکن است برای شما گران تمام شود و خطراتی داشته باشد. پس سعی کنید بدون اینکه خم شوید روی یک خط مستقیم و مسیر درست حرکت کنید.

تمامی آنچه برای راندن دوچرخه برقی در باران بیان شد، به شما برای طی کردن ایمن یک مسیر کمک می کند. از این رو نیز همه نکاتی که بیان شد را با دقت انجام دهید تا بتوانید در رکاب زدن جاده های لغزنده نیز حرفه ای شوید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم