برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

بررسی چند اشتباه رایج در دوچرخه سواری مبتدی

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش
دوست داشتن

دوچرخه سواری از ورزش هایی است که از کودکی با آن آشنایی داریم از این رو نیز تصور می کنیم که تمامی اصول اولیه آن را به صورت کامل بلدیم. همین موضوع نیز سبب می شود تا اشتباهاتی را در حین دوچرخه سواری مرتکب شویم که اصلا متوجه اشتباه بودن آنها نباشیم . این موضوع در دوچرخه سواری مبتدی به شدت دیده می شود از این رو نیز بهتراست آگاهی نسبی را از آنها کسب کنیم. در این مطلب می خواهیم اطلاعات بیشتری را درباره اشتباهات دوچرخه سواری مبتدی بیان کنیم. همراه ما باشید.

اشتباهات متداول در دوچرخه سواری مبتدی

دوچرخه سواری نیازمند مهارت های اولیه ای است که اگر آنها را کسب نکنید، مسلما دچار اشتباهاتی در این زمینه خواهیدبود. اگر به تازگی ورزش دوچرخه سواری را آغاز کرده اید، احتمالا عیوبی را در این زمینه دارید. درادامه سعی می کنیم با بررسی این موارد به شما کمک کنیم تا به بهترین نحو دوچرخه سواری کنید.

ارتفاع نامناسب زین

یکی از اشتباهات متداولی که در دوچرخه سواری مبتدی صورت می گیرد، ارتفاع نامناسب زین می باشد. از این رو نیز بهتراست قبل از حرکت ارتفاع زین را به شکل درستی تنظیم کنید. دقت داشته باشید همین موضوع به ظاهر کوچک روی کیفیت رکاب زدن شما تاثیر بسیارزیادی می گذارد. برای تنظیم درست زین لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

1-      دوچرخه را صاف نگه دارید دقیقا مانند زمانی که می خواهید سوار شوید.

2-      خودتان کنار دوچرخه بایستید به صورتی که صورت شما به سمت جلوی دوچرخه باشد.

3-      در این حالت ارتفاع زین باید دقیقا متناسب با ابتدای کمر شما باشد. درغیراین صورت باید به صورت دقیقی زین را با بدن خود هم تراز کنید.

4-      پس از اینکه کار تنظیم ارتفاع زین را انجام دادید روی آن بنشینید. دراین حالت باید کاملا احساس راحتی داشته باشید.

دقت داشته باشید اگر با این مراحل باز هم نتوانستید ارتفاع زین را به شکل درستی تنظیم کنید، بهتراست از تعمیرکار حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

تنظیم نبودن فرمان

از دیگر اشتباهات در دوچرخه سواری مبتدی می توان به تنظیم نبودن فرمان اشاره کرد. در دوچرخه سواری حرفه ای ارتفاع بین زین و فرمان باید بین یک تا دو سانتی متر باشد. این استانداردترین شکل ممکن برای فرمان دوچرخه است.

استفاده از لباس نامناسب

برای اینکه بتوانید از دوچرخه سواری لذت ببرید، لازم است از لباس مناسب استفاده کنید. لباس های مخصوص دوچرخه سواری در بازار وجوددارد که می توانید آنها را بسته به سلیقه خود خریداری کنید. با پوشیدن این لباس ها متوجه خواهیدشد که چقدر در حین رکاب زدن احساس راحتی می کنید.

زیاده روی در دوچرخه سواری

یکی از اشتباهاتی که افراد در دوچرخه سواری مبتدی مرتکب می شوند، زیاده روی در این امر می باشد. زیرا این تصور را دارند که با بیشتر رکاب زدن می توانند بیشتر از فواید دوچرخه سواری استفاده کنند. این درحالی است که دوچرخه سواری مبتدی به هیچ عنوان نباید ساعات و مسافت های طولانی را رکاب بزند. سعی کنید به مرور زمان دوچرخه سواری خود را بیشتر کنید درغیراین صورت به بدن خود آسیب جدی وارد خواهیدکرد.

تغذیه نامناسب

بسیاری از افراد در حین دوچرخه سواری تنها یک بطری آب را به همراه دارند. این درحالی است که شما باید به ازای هر ساعت دوچرخه سواری، چهل گرم کربوهیدرات مصرف کرده و البته 500میلی لیتر آب بنوشید. البته لازم است بدانید اگر هوا گرم است و آب بیشتری از دست داده اید باید مصرف آب را نیز بالاتر ببرید. در میان راه نیز باید استراحت های چنددقیقه ای را درنظربگیرید و تجدید قوا کنید. این موضوع جز اصول دوچرخه سواری حرفه ای تلقی می شود.

نداشتن مهارت کافی در تعمیر پنچری لاستیک

شما به عنوان دوچرخه سواری مبتدی باید مهارت کافی را در تعمیر پنچری لاستیک داشته باشید. در بسیاری از موارد شاید شما در حین دوچرخه سواری ، پنچر کنید. حال اگر دسترسی به تعمیرگاه نداشته باشید، مسلما به زحمت خواهیدافتاد.از این رو نیز می توانید با تماشای چند ویدئو آموزشی در این حوزه و تمرین در منزل به راحتی در این موضوع مهارت پیدا کنید.

تغییر ندادن دنده ها

از دیگر اشتباهاتی که در دوچرخه سواری مبتدی صورت می گیرد، تغییرندادن دنده ها از سوی دوچرخه سوار است. دقت داشته باشید دنده های متفاوت در دوچرخه سواری به فرد کمک می کند تا در موقعیت های مختلف راحتتر رکاب بزند. از این رو نیز بهتراست از آنها در هنگام دوچرخه سواری به درستی استفاده کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

صفحه اصلی

پروفایل

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم